درپاسخ به‌بخش نخست سوال شما باید گفت علت دوبار چشمک‌زدن چراغ‌چک در زمان روشن بودن موتور، تنها به کم بودن ولتاژ باتری و همچنین اشکال در رگلاتور سوخت مربوط می‌شود. 

 موتورسیکلت کی‌تی‌ام 200 دارم و حدود سه هفته است زمان استارت و بعد از روشن شدن موتور، چراغ‌چک روی صفحه‌نمایشگر دوبار چشمک می‌زند و پس از آن خاموش می‌شود. علاوه بر این هنگامی که با سرعت‌های بالا حرکت می‌کنم و می‌خواهم سرعت را کاهش دهم موتورسیکلتم نامیزان کار می‌کند؛ البته زمان حرکت در سرعت یکنواخت و ثابت چنین‌مشکلی رخ نمی‌دهد؛ علت چیست؟

 به گزارش «اخبار خودرو»، درپاسخ به‌بخش نخست سوال شما باید گفت علت دوبار چشمک‌زدن چراغ‌چک در زمان روشن بودن موتور، تنها به کم بودن ولتاژ باتری و همچنین اشکال در رگلاتور سوخت مربوط می‌شود. 
اگر باتری موتورسیکلت شما مشکلی ندارد و از سالم بودن آن مطمئن هستید، باید گزینه دوم یعنی رگلاتور را بررسی کنید که در این حالت امکان دارد اتصالات آن یا خود قطعه رگلاتور معیوب شده باشد که باید تنظیم شود. 
اما درپاسخ به‌بخش دوم سوال شما، این مشکل سه‌علت عمده دارد. 
  دریچه‌گاز و مسیر کنارگذر دور آرام احتمالا با مشکل مواجه شده است. در این حالت مسیر کنارگذر دورآرام را بررسی کنید که به‌دلیل تجمع دود مسدود نشده باشد و دراین‌صورت برای رفع مشکل باید این قطعه تمیز شود. 
 معیوب بودن سنسور دریچه‌گاز که درحالت دور آرام به‌درستی کار نمی‌کند و در برخی مواقع ممکن است این قطعه شل شده باشد که برای رفع مشکل باید سفت شود و ضمن بررسی سوکت مربوطه، درصورت نیاز آن را تعویض کنید. 
  سوپاپ‌های پیشرانه موتورسیکلت شما تنظیم نیست و باید سوپاپ‌ها فیلر و تنظیم شود تا هوا در دورهای بالا به‌میزان کافی به‌سیلندر وارد و مشکل رفع شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =