کد خبر: 230032
تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۵

تنها کسانی که سامانه تایید کرده و اطلاعات آن‌ها برابر با اسامی مورد تایید سازمان راهداری است، می‌توانند از این طرح استفاده کنند. بنابراین متقاضیان با وارد کردن اطلاعات خود در سامانه جامع تجارت می‌توانند اقدام به ثبت سفارش کنند و پس از تایید اطلاعات مجوز برای واردات صادر می‌شود.

به گزارش «اخبار خودرو»،مشاور رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در امور نوسازی ناوگان عمومی جاده‌ای درباره آخرین وضعیت متقاضیان و رانندگانی که اقدام به ثبت‌نام برای کامیون‌های وارداتی سه‌ساله کرده‌اند، گفت: «تنها کسانی که سامانه تایید کرده و اطلاعات آن‌ها برابر با اسامی مورد تایید سازمان راهداری است، می‌توانند از این طرح استفاده کنند. بنابراین متقاضیان با وارد کردن اطلاعات خود در سامانه جامع تجارت می‌توانند اقدام به ثبت سفارش کنند و پس از تایید اطلاعات مجوز برای واردات صادر می‌شود.» 
صدرالله بمانا اظهار کرد: «پس از تایید اطلاعات از طریق سامانه جامع تجارت مراحل ثبت سفارش شروع می‌شود و زمان واردات این کامیون‌ها از طریق این سامانه مشخص خواهد شد. البته سازمان ملی استاندارد باید آلایندگی‌های این کامیون‌ها را تایید و سازمان گمرک هم باید پیش از ترخیص با توجه به اطلاعاتی که در اختیار دارد، مراحل ترخیص را انجام دهد.» وی تصریح کرد: «البته پیش از این مراحل باید راننده اقدامات لازم برای اسقاط خودرو را انجام دهد.» 
مشاور رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در امور نوسازی ناوگان عمومی جاده‌ای با اشاره به این‌که طرح کلید به کلید از سال گذشته آغاز شده است، اظهار کرد: «تعدادی کامیون از طریق این طرح در اختیار کامیون‌داران قرار گرفته و تعدادی اتوبوس هم در اختیار رانندگان برای جابه‌جایی مسافران برون‌شهری قرار گرفته است.» بمانا با اشاره به این‌که در کنار طرح اصلی کلید به کلید، طرح واردات کامیون‌های سه‌ساله را هم آغاز کرده‌ایم، افزود: «سال گذشته از طریق این طرح ۱۶۰ دستگاه کامیون در اختیار متقاضیان قرار گرفته و ۷۰۶ دستگاه کامیون هم در آینده نزدیک به متقاضیان واگذار می‌شود. همچنین ۱۰۵ دستگاه اتوبوس هم در قالب طرح کلید به کلید در اختیار رانندگان قرار گرفته است. بنابراین این طرح از سال گذشته کار خود را آغاز کرده و من ادعا‌های بسیاری از تشکل‌ها را مبنی بر این‌که این طرح آغاز نشده است، رد می‌کنم.» بمانا تاکید کرد: «کارخانجات سازنده کامیون یک‌میلیارد دلار مرسولی تحویل گرفته‌اند و به‌زودی با ثبت سفارش و تکمیل اطلاعات از طریق این سامانه مراحل ساخت کامیون‌ها سرعت می‌گیرد.»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =