ابتدا باید گفت نقطه‌کور در هر خودرو با توجه به‌ابعاد و حجم آن متفاوت است و درخودروهایی که ارتفاع بیشتری از سطح زمین دارند، مانند خودروهای اس‌یووی و کراس‌اوور، هرچقدر مهندسان طراح سایز شیشه‌ها و آینه‌های جانبی را بیشتر کنند.

باتوجه به‌اینکه هرچقدر ابعاد خودرو بزرگ‌تر باشد، میدان دید راننده نسبت به‌طرفین خودرو کاهش می‌یابد، چرا همچنان تمایل زیادی برای ‌ساخت خودروهای اس‌یو‌وی،کراس‌اوور و پیکاپ وجود دارد و برای جبران این مشکل، چه‌سیاستی درتولید اتخاذ شده است؟

به گزارش «اخبار خودرو»،ابتدا باید گفت نقطه‌کور در هر خودرو با توجه به‌ابعاد و حجم آن متفاوت است و درخودروهایی که ارتفاع بیشتری از سطح زمین دارند، مانند خودروهای اس‌یووی و کراس‌اوور، هرچقدر مهندسان طراح سایز شیشه‌ها و آینه‌های جانبی را بیشتر کنند، بازهم نقاطی خارج از میدان دید راننده وجود دارد. معمولا این مشکل در خودروهای کوپه یا سدان به‌دلیل کم بودن ارتفاع و بزرگ بودن شیشه‌ها و آینه‌های جانبی چندان به‌‌چشم نمی‌خورد و میدان دید راننده مطلوب بوده و نقاط‌کور در طرفین خودرو تنها در زمان سبقت گرفتن یا در زمان پارک ممکن است وجود داشته باشد. البته این مورد درخودروهای اس‌یووی و حتی کراس‌اوورها متفاوت است. زیرا این خودروها از ارتفاع بیشتری نسبت به‌سطح زمین برخوردارند و علاوه بر طرفین خودرو در زمان سبقت گرفتن، جلو و عقب خودرو نیز جزو نقاط‌کور خودرو محسوب می‌شود. درپاسخ به‌قسمت دوم سوال شما باید گفت کمپانی‌های خودروسازی با طراحی شیشه‌ها و آینه‌های بزرگ‌تر درصد اندکی از میدان دید راننده را بهبود بخشیده‌اند. اما این نیز مهندسان را اغنا نکرد و درنهایت از دوربین‌های 360 درجه‌ای‌ به‌همراه سیستم کشف نقطه‌کور در این‌گونه مدل‌ها استفاده شد. هرچند که امروزه عمده‌خودروهای کراس‌اوور و اس‎یووی به‌گونه‌ای طراحی می‌شوند که کمترین حجم ابعادی و میزان ارتفاع را دارند تا چنین مشکلاتی رخ ندهد. اما درنهایت تکنولوژی می‌تواند ضعف‌های طراحی را پوشش دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =