مهدی صادقی نیارکی

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: در سال جاری پیش بینی شده است که ۳۰۰ میلیون یورو داخلی سازی در صنعت خودرو صورت گیرد.

به گزارش «اخبار خودرو»،مهدی صادقی نیارکی اظهار کرد: سال گذشته در قالب برگزاری سه میز ساخت داخل بین خودروسازان و قطعه سازان داخلی به ارزش ۲۷۷ میلیون یورو قرارداد امضا شد تا صنعت خودرو بتواند در راستای افزایش داخلی سازی قطعات مورد نیاز حرکت کند.

وی افزود: برای سال جاری پیش بینی شده است که به ارزش ۳۰۰ میلیون یورو در قالب میزهای ساخت داخل بین قطعه سازان و خودروسازان قرارداد همکاری امضا شود، در این میان معاونت امور صنایع مسئولیت بهم رسانی نیازمندی‌ها و توانمندی‌های مجموعه‌ها را به سازمان گسترش و نوسازی واگذار کرده است.

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: در راستای افزایش داخلی سازی ها و بی نیاز شدن از قطعات وارداتی حدود دو هفته پیش اولین میز ساخت داخل در سال جاری با کاهش ارزبری ۶۶ میلیون یورو برگزار شد.

وی تصریح کرد: امیدوارم روند داخلی سازی و برگزاری میزهای ساخت داخل تا پایان سال به نحو مطلوب و متناوبی ادامه داشته باشد و تعداد زیادی از قطعاتی وارداتی به مرحله تولید داخل برسد.

صادقی نیارکی با بیان اینکه در سال جاری وزارت صمت در راستای سال جهش تولید سه رویکرد را با جدیت دنبال می‌کند، افزود: افزایش داخلی سازی قطعات خودرو با هدف مدیریت منابع ارزی، افزایش تولید و حفظ اشتغال در تولیدات صنعتی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =