باتوجه به‌اینکه موتورسیکلت‌ شما از سیستم سوخت‌رسانی انژکتوری بهره می‌گیرد، این سیستم دارای قطعه‌ای به‌نام پمپ‌بنزین الکتریکی است تا سوخت را با جریان یکنواخت وارد ‌سیلندر کند و زمانی که این قطعه الکترومکانیکی معیوب شود یا به‌درستی کار نکند.

موتورسیکلت 200 سی‌سی مدل 96 دارم و حدود یک‌ماه است پیش از اینکه استارت بزنم، صدای ویز، ویز مانندی از زیر باک و قسمت بالای موتور به‌گوش می‌رسد و اغلب موتور روشن نمی‌شود. و البته درصورت روشن شدن نیز به‌درستی کار نمی‌کند. همچنین چندروزی است در زمان تعویض دنده، صدای نامتعارفی از قسمت عقب موتور به‌گوش می‌رسد؛ علت چیست؟

به گزارش «اخبار خودرو»،باتوجه به‌اینکه موتورسیکلت‌ شما از سیستم سوخت‌رسانی انژکتوری بهره می‌گیرد، این سیستم دارای قطعه‌ای به‌نام پمپ‌بنزین الکتریکی است تا سوخت را با جریان یکنواخت وارد ‌سیلندر کند و زمانی که این قطعه الکترومکانیکی معیوب شود یا به‌درستی کار نکند، سوخت مورد نیاز سیلندر تامین نمی‌شود و درنهایت منجربه دیر روشن شدن یا عدم روشن شدن موتور می‌شود. 
باتوجه به‌اینکه عیب‌یابی از راه دور صحیح و کاملا دقیق نیست، اما برای بررسی پمپ‌بنزین می‌توان به‌سه‌مورد اشاره کرد که باید توسط شخص مکانیک آشنا به‌عیب‌یابی سیستم سوخت‌رسانی انژکتوری دنبال شود. 
1- اگر سوخت به پمپ‌بنزین نرسد، در این حالت باید اتصالات و لوله‌های انتقال سوخت به این قطعه بررسی شود؛ چراکه احتمال دارد دراتصالات مربوطه اشکالی به‌وجود آمده باشد که درادامه باید رفع شود. 
2- بنزین نوعی سوخت است که با افزایش دما حالت فراریت خواهد داشت و این پدیده ‌بخارات بنزین را ایجاد می‌کند که برای رفع مشکل باید بخارات موجود در سیستم خارج شود و اگر بنابه‌هردلیلی این امر به‌درستی صورت نگیرد، باید ضمن بررسی لوله فلزی شیر بنزین درصورت معیوب بودن آن، برای رفع مشکل این قطعه تعویض شود. 
3- در سیستم سوخت‌رسانی انژکتوری قطعه‌ مکانیکی و البته ساده دیگری نیز وجود دارد که نقش مهمی را ایفا می‌کند و همان صافی بنزین است که به‌منظور عدم‌ورود ناخالصی‌های سوخت به‌سیلندر تعبیه شده است تا از ورود هرگونه ناخالصی و رسوب به‌داخل سیلندر جلوگیری کند و روند کاری موتور منظم و بی‌نقص باشد. 
بر این اساس اگر این قطعه معیوب شده باشد یا به‌اصطلاح باتوجه به‌حجم رسوب و ناخالصی در سوخت کثیف شده باشد، سبب عدم رسیدن سوخت کافی به‌سیلندر می‌شود. درچنین‌حالتی برای رفع مشکل باید این قطعه تعویض شود. 
از سوی دیگر درپاسخ به‌بخش پایانی سوال شما باید گفت صدای به‌وجودآمده در زمان تعویض دنده آن هم در بخش عقب موتور، تنها به‌اجزای سیستم انتقال قدرت منوط می‌شود. 
به‌بیان ساده‌تر در زمان تعویض دنده با در نظر داشتن ضرایب متفاوت انتقال قدرت چرخ‌دنده‌ها، اگر صدای نامتعارفی به‌وجود آید، به‌چرخ‌دنده‌های سیستم انتقال قدرت ربط دارد. 
از آنجا که موتورسیکلت‌های متداول بازار برای کامل کردن فرآیند انتقال قدرت از زنجیر برخوردارند، بنابراین اگر این قطعه باتوجه به‌کارکردش معیوب شده باشد یا فاصله میان ساچمه‌های زنجیر به‌اصطلاح بیشتر شده باشد و زنجیر حالت استاندارد خود را از دست داده باشد، در فرآیند انتقال قدرت و به‌ویژه هنگام تعویض دنده‌ صدا تولید می‌شود. 
درنظر داشته باشید اگر زنجیر موتورسیکلت شما بیش از حد شُل یا سفت نیز باشد، چنین مشکلی را به‌وجود می‌آورد که در این صورت زنجیر باید تنظیم شود. اما درصورتی که با تنظیم کردن زنجیر یا تعویض آن مشکل همچنان وجود داشته باشد، باید چرخ‌دنده‌ محور عقب که وظیفه کامل کردن فرآیند انتقال قدرت را دارد، بررسی و درصورت نیاز برای رفع مشکل تعویض شود. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =