ابتدا باید گفت عیب‌یابی از راه دور صحیح و کاملا دقیق نیست؛ اما با توجه به‌اینکه موتورسیکلت شما دارای سیستم سوخت‌رسانی انژکتوری است، این مشکل تنها به معیوب بودن سنسور اکسیژن مربوط می‌شود.

موتورسیکلت 150سی‌سی انژکتوری دارم و بیش از چهار روز است در زمان روشن شدن موتورسیکلت، چراغ‌چک به‌صورت نامرتب شش‌بار روی صفحه‌کیلومتر خاموش و روشن می‌شود. علاوه‌بر این دنده از 3 به 4 یا بالعکس به‌سختی تعویض می‌شود و برای غلبه بر این مشکل باید نیروی بیشتری را به شیفتر دنده وارد کنم؛ علت چیست؟

به گزارش «اخبار خودرو»،ابتدا باید گفت عیب‌یابی از راه دور صحیح و کاملا دقیق نیست؛ اما با توجه به‌اینکه موتورسیکلت شما دارای سیستم سوخت‌رسانی انژکتوری است، این مشکل تنها به معیوب بودن سنسور اکسیژن مربوط می‌شود. چراکه اگر این سنسور یا اتصالات آن دچار مشکل شده باشد، چراغ‌چک به‌صورت متناوب شش بار چشمک می‌زند و در این‌صورت باید ضمن بررسی اتصالات سنسور اکسیژن درصورت وجود مشکل آن را تعویض کنید و حتی ممکن است سنسور اکسیژن معیوب شده باشد که برای رفع مشکل باید این قطعه نیز تعویض شود. اما برای عیب‌یابی باید از دستگاه دیاگ استفاده شود و به‌این منظور و برای رفع مشکل به‌شکل اساسی بهتر است به‌ نمایندگی مربوطه موتورسیکلت مراجعه کنید. 
اما درپاسخ به‌بخش دوم سوال شما، این مشکل بیشتر زمانی به‌وجود می‌آید که مکانیزم اهرم‌بندی یا چرخ‌دنده مربوطه معیوب شده باشد و به‌صورت دقیق‌تر اگر اهرم‌بندی ماهک‌ مشکل داشته باشد، تعویض دنده به‌سختی انجام می‌شود. 
همچنین باید توجه داشته باشید که اگر دنده‌برنجی به‌هر دلیلی خراب شده باشد، چنین مشکلی را ایجاد می‌کند. بنابراین باید ضمن باز و بررسی شدن گیربکس موتورسیکلت شما، درصورت نیاز برای رفع مشکل قطعه مربوطه تعویض شود. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =