بورس

برخی کارشناسان معتقدند با توجه به اقبال و حمایت‌هایی که دولت از بازار سرمایه انجام داد و در کنار آن به دنبال تامین مالی از این بازار، شاهد رشد شتابان و افسارگسیخته‌ای در برخی از سهام بزرگ بودیم که تا حدودی از رشد سال 98 عقب‌مانده بودند.

به گزارش «اخبار خودرو»،روز گذشته در جریان دادوستدهای گروه خودرویی نمادهای این گروه دو مسیر متفاوت را طی کردند، به‌طوری‌که شرکت‌های ایران‌خودرو، سایپا، نیرومحرکه، زامیاد، قطعاتاتومبیل ایران، آهنگری تراکتورسازی ایران، رادیاتور ایران، محورسازان ایران‌خودرو، ریخته‌گری تراکتورسازی ایران و فنرسازی زر منفی خوردند و در مقابل نمادهای گسترش سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو، صنایع ریخته‌گری ایران، سایپا آذین، فنرسازی خاور، الکتریک‌خودرو شرق و مهندسی نصیرماشین مثبت شدند. همچنین روز سه‌شنبه در گروه خودرویی طی 514هزار نوبت معاملاتی، 4.4میلیارد سهم به ارزش 3797میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفت و ارزش‌کل بازار این صنعت بورسی تا پایان معاملات روز گذشته بالغ بر 547هزار میلیارد تومان شد. شاخص‌کل بورس تهران دیروز با افزایش 7221 واحدی در تراز یک‌میلیون و 941هزار واحدی قرار گرفت.

   جبران عقب‌ماندگی سهم‌های بزرگ از رشد سال 98
برخی کارشناسان معتقدند با توجه به اقبال و حمایت‌هایی که دولت از بازار سرمایه انجام داد و در کنار آن به دنبال تامین مالی از این بازار، شاهد رشد شتابان و افسارگسیخته‌ای در برخی از سهام بزرگ بودیم که تا حدودی از رشد سال 98 عقب‌مانده بودند. از سوی دیگر، می‌توان گفت دوران کنونی حاکم در بورس، دوران نوسان‌گیری است و بیشتر به نفع افرادی خواهد بود که به دنبال سفته‌بازی و سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت هستند، زیرا در این دوران این افراد قادر به کسب میزان قابل توجهی از بازدهی خواهند بود.

   صف‌های فروش به‌زودی جمع می‌شوند
با توجه به حجم نقدینگی که در حال ورود به این بازار است، اکثر صف‌های فروش ایجادشده در بازار به‌زودی جمع خواهند شد و مشکلی از این لحاظ بازار را تهدید نمی‌کند. دست آخر نیز از این به بعد نباید در انتظار رشد پرشتاب شاخص بورس به‌صورت روزانه و ایجاد صف‌های خرید طولانی در برخی از سهام شرکت‌ها باشیم. در هر حال؛ بسیاری سهامداران زمانی که در میزان کسب بازدهی به نقطه مطلوب خود می‌رسند، به‌سرعت اقدام به شناسایی سود در بازار می‌کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =