کد خبر: 230318
تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۶

برندهای اصلی بسیار کم یا نایاب است. حــــــــتی برخی قطعات چینی نیز که تا گذشته به ‌وفور در بازار یــــــافت می‌شد، درحال‌حاضر به‌میزان بسیـــــــار کم در بازار وجود دارد.

به گزارش «اخبار خودرو»،نوید حبیبی، فعال صنعت و بازار قطعات با بیان اینکه بازار دچار کمبود در برخی کالاهای اساسی است، اظهار می‌کند: «صرف‌‌نظر از اینکه مشتری در بازار کم شده و بسیاری توان پرداخت بهای برخی کالاها با قیمت بالا را ندارند، بازار در برخی اقلام کالایی با کمبود مواجه است و حتی اگر مشتری توان خرید هم داشته باشد و بخواهد به‌صورت روتین برخی قطعات خودرویش را تعویض کند، کالا در بازار بسیار کم است یا حتی بعضی مواقع موجود نیست.» وی درخصوص اصلی و تقلبی بودن قطعات نیز می‌گوید: «برندهای اصلی بسیار کم یا نایاب است. حــــــــتی برخی قطعات چینی نیز که تا گذشته به ‌وفور در بازار یــــــافت می‌شد، درحال‌حاضر به‌ میزان بسیـــــــار کم در بازار وجود دارد.»
این فعال بازار قطعات در رابطه با امکان یا عدم‌امکان واردات در شرایط فعلی نیز تاکید می‌کند: «2سال پیش بانک‌مرکزی و وزارت صمت برای اینکه بتوانند نیاز بازار ارز را مدیریت کنند، واردات را منوط به‌داشتن ثبت سفارش کردند. درگذشته نیز یک‌سری شرکت‌ها کالا را وارد می‌کردند و بعد از اینکه کالا به‌گمرک می‌رسید، به‌دنبال ثبت سفارش محصول خود می‌رفتند. اما به‌مدت 2سال است واردات بدون ثبت‌سفارش پیش از آن، امکان‌پذیر نیست.»

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =