کد خبر: 230359
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۷

مصرف سوخت خودرو از پارامترهای بسیار مهم برای مالک آن در زمان استفاده از خودرو محسوب می‌شود و همواره مالکان تلاش دارند طوری از خودرو نگهداری کنند که مقدار مصرف سوخت مدیریت و کنترل شود.

به گزارش «اخبار خودرو»،مصرف سوخت خودرو از پارامترهای بسیار مهم برای مالک آن در زمان استفاده از خودرو محسوب می‌شود و همواره مالکان تلاش دارند طوری از خودرو نگهداری کنند که مقدار مصرف سوخت مدیریت و کنترل شود. هر زمان خودرو دچار افزایش مصرف سوخت می‌شود،  ذهن ما به‌سرعت بر سیستم‌های سوخت‌رسانی، جرقه‌زنی یا مدیریت موتور معطوف می‌شود. غافل از اینکه این افزایش مصرف می‌تواند به‌دلیل کیفیت پایین روغن‌موتور مصرفی باشد. 
در خودروهای جدید، از سیستم تایپیت هیدرولیکی در سرسیلندرها استفاده شده است و به‌وسیله فشار هیدرولیک روغن‌موتور مقدار باز و بسته شدن سوپاپ‌ها کنترل شده و سبب بهبود عملکرد می‌شود. 
دراین راستا اگر کیفیت روغن‌موتور کاهش یابد، عملکرد تایپیت‌های هیدرولیکی تحت‌تاثیر قرار می‌گیرد و این مساله سبب کاهش قدرت موتور و درنتیجه افزایش مصرف سوخت درپیشرانه خواهد شد. بنابراین زمانی که میزان مصرف سوخت افزایش می‌یابد، ابتدا روغن‌موتور را بررسی و درصورت نیاز آن را تعویض کنید. 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =