بدشانسی پیرلی با پنچری‌های مکرر در پیست سیلور‌استون!

به ‌رغم‌ آنکه لوئیس همیلتون موفق شد روز گذشته هفتمین پیروزی خود را در پیست سیلوراستون انگلستان جشن بگیرد اما لحظه عبور از خط پایان با تایرهای پنچر باعث شد پیرلی به‌عنوان تامین‌کننده اصلی تایرهای فرمولاوان تحقیقات گسترده‌ای را درباره این اتفاقات آغاز کند. 

به گزارش «اخبار خودرو»، در این مسابقه والتری بوتاس، هم‌تیمی همیلتون دوبار با پنچری روبه‌رو و برنامه‌ریزی این تیم برای پیروزی یک-دو (کسب مقام اول و دوم گرندپری) با شکست مواجه شد. بوتاس بدون کسب حتی یک امتیاز به‌دلیل مشکل فنی تایرها از پیست خارج شد. کاروس ساینز راننده تیم مک‌لارن نیز مشکلات مشابهی را با تایرهای خود تجربه کرد و مجبور به ترک مسابقه در دورهای پایانی شد. 

بسیاری از راننده‌ها ازجمله لندو نوریس نیز از تجربه بد خود درباره تایرهای حاضر در این مسابقه به رسانه‌ها گفتند. پیرلی تامین‌کننده تایرهای فرومولاوان به‌سرعت اعلام کرد در حال بررسی کامل دلایلی است که منجر به پنچری تایرهای این مسابقه شده‌اند.

ارزیابی‌های اولیه نشان داد اعمال فشار زیاد به تایرها باعث شده است  رنگ سفید پی‌زیرو پیرلی با کامپوند C1 ترکیب شود وآثاری از باقیمانده‌های تایر روی پیست کشف شد. 

به‌همین‌دلیل استراتژی استفاده از تایر دوم پس از دور ۱۲ برای اکثر تیم‌ها به‌صورت یک اجبار درآمد، زیرا به‌رغم حضور خودرو ایمنی پیست، لازم بود تیم‌ها برای شروع مجدد مسابقه آمده شوند، بنابراین باید تایرهایی را برای رقابت سنگین‌تر آماده کنند.

ماریو ایزولا، مدیرعامل پیرلی در این باره گفت: «به محض شنیدن این مشکل، اطلاعات را دریافت کردیم و بررسی‌های اولیه را انجام دادیم، از فدراسیون جهانی درخواست کردیم تعداد دورهای مسابقه بعدی را که در همین پیست برگزار می‌شود تا حد ممکن کاهش دهند.» 

ایزولا بیان کرد هنوز برای نتیجه‌گیری نهایی در مورد اتفاقی که در پیست سیلوراستون رخ داده، زود است اما باید توجه داشت سرعت راننده‌ها در مسابقه این فصل به شدت افزایش پیدا کرده بود.

تیم فنی پیرلی تایید کرد تمام تایرها برای یک رقابت ۴۰ دوره آماده هستند، اما فشار واردشده در کناره‌های پیچ و سرعت بالای راننده‌ها ازجمله مواردی هستند که مهندسان پیرلی آن را دلیل خرابی تایرها می‌دانند.

اما برخی منتقدان پیرلی بر این باورند تعداد سال‌هایی که فدراسیون بین‌المللی اتومبیلرانی با این شرکت همکاری کرده مشکوک است. این افراد احتمال می‌دهند پیرلی با پیشنهاد رقم پایین‌تر در مزایده سعی می‌کند از موادی که حداقل‌های ایمنی را دارند، بهره ببرد. 

اما ازسوی‌دیگر برخی بر این باورند تایرهای ۱۳اینچی جدید بسیار کوچک هستند و فدراسیون بین‌المللی اتومبیلرانی  (FIA) برای فصل آینده باید تایرها بزرگ‌تری را درنظر بگیرد. درواقع تحلیلگران باور دارند پیرلی تحت‌فشار، کاهش ابعاد تایر را قبول کرده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =