بورس

بورس تهران با اعلام پذیرش شرکت سرمایه‌گذاری استان خراسان جنوبی، از انجام معاملات این شرکت به‌عنوان اولین شرکت سرمایه‌گذاری استانی خبر داد.

به گزارش «اخبار خودرو»،در آخرین روز از دادوستدهای بازار سهام در هفته گذشته نمادهای گروه خودرویی دو راه متفاوت را طی کردند، به‌طوری‌که شرکتهای ایران‌خودرو، زامیاد، گروه بهمن، صنایع ریخته‌گری ایران، سایپا آذین، ایران‌خودرو دیزل، کمک‌فنر ایندامین، بهمن‌دیزل و فنرسازی خاور مثبت شدند و در مقابل نمادهای گسترش سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو، نیرومحرکه، پارس‌خودرو، قطعات اتومبیل ایران، ‌سرمایه‌گذاری رنا، آهنگری تراکتورسازی ایران، الکتریک‌خودرو شرق، رادیاتور ایران و محورسازان ایران‌خودرو منفی خوردند. همچنین در معاملات روز چهارشنبه گروه خودرویی طی 400هزار نوبت معاملاتی، 2.7میلیون سهم به ارزش 3066میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفت و ارزش کل بازار این صنعت بورسی تا پایان معاملات هفته گذشته بالغ بر 512هزار میلیارد تومان شد. همچنین شاخص‌کل بورس نیز در آخرین روز معاملاتی هفته گذشته با افزایش بیش از 39هزار واحدی در تراز 2میلیون و 34هزار واحدی قرارگرفت.

  سهام سه شرکت خودرویی در پرتفو شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی
بورس تهران با اعلام پذیرش شرکت سرمایه‌گذاری استان خراسان جنوبی، از انجام معاملات این شرکت به‌عنوان اولین شرکت سرمایه‌گذاری استانی خبر داد. به این ترتیب، مردم استان خراسان جنوبی که روش غیرمستقیم در سهام عدالت را انتخاب کرده‌اند، می‌توانند از امروز با نماد «وسخراج» شاهد دادوستد سهام این شرکت در بازار دوم معاملات بورس تهران باشند که دارای سهام 36 شرکت از صنایع مختلف با ارزش روز بیش از 6.1هزار میلیارد تومانی تا اول تیر است. بخشی از سهام سه شرکت ایران‌خودرو، سایپا و سرمایه‌گذاری رنا نیز در پرتفوی بورسی این شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی قرار دارد.

  ساعات جدید معاملات سهام ایران‌خودرو و سایپا
در همین حال، مدیرعامل شرکت بورس تهران گفت: «از هفته جاری، معاملات بورس در دو زمان مشخص انجام می‌شود.» علی صحرایی افزود: «اقدامات کوتاه‌مدت بورس تهران، برای کاهش فشار روی هسته معاملاتی بدین‌گونه است که از هفته آینده سهام صنایع مختلف در دو زمان 8.30 تا ۱۱ و ۱۱ تا ۱۳ هر روز کاری معامله می شود.» به گفته وی، عمده معاملات گروه‌ها از ساعت 8.30 تا ۱۱ و گروه صنایع بزرگ ازجمله دو شرکت ایران‌خودرو و سایپا نیز از ساعت ۱۱ تا ۱۳ انجام می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =