کد خبر: 230529
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۲

قطعه‌سازان با ارسال نامه‌ای مشترک به معاونت برنامه‌ریزی معاون‌اول رئیس‌جمهوری با طرح مسائل جدی این صنعت در حوزه تامین مالی، قیمت‌گذاری، مسائل ارزی و تامین مواد اولیه داخلی خواستار حل مشکلات صنعت قطعه‌سازی کشور شدند. 

 به گزارش «اخبار خودرو»،قطعه‌سازان با ارسال نامه‌ای مشترک به معاونت برنامه‌ریزی معاون‌اول رئیس‌جمهوری با طرح مسائل جدی این صنعت در حوزه تامین مالی، قیمت‌گذاری، مسائل ارزی و تامین مواد اولیه داخلی خواستار حل مشکلات صنعت قطعه‌سازی کشور شدند. 
در نامه قطعه‌سازان که به امضای روسای انجمن صنایع همگن قطعه‌سازان خودرو و انجمن قطعه‌سازان ایران رسیده است، قطعه‌سازها با طرح مشکلات این صنعت در قالب 5 موضوع خواستار حل مشکلات قطعه‌سازان و اعمال دستورات مقتضی دولت در راستای اقدام عاجل در این زمینه شدند. در این نامه قطعه‌سازان با برشمردن بخشی از مشکلات این صنعت، عدم به‌روزرسانی بهای خودرو را از مشکلات جدی صنعت قطعه سازی کشور برشمرده و با ابراز نگرانی جدی از این مساله، خواستار تدوین و اجرای راهکاری سریع در این ارتباط 
شدند. 
افزایش بدون استثنای بهای نهاده‌های تولید و بحران شدید نقدینگی ناشی از آن از دومین مشکل مطرح در نامه قطعه‌سازان است که در این زمینه با توجه به این مساله که تامین نقدینگی خارج از توان تولیدکنندگان است نیز بر رفع این مشکل تاکید شده است. 
همچنین قطعه‌سازان در بخشی از نامه خود به معاونت برنامه‌ریزی معاون‌اول رئیس‌جمهور با اشاره به مشکل تامین ارز و فقدان یک تصمیم واحد در تامین ارز قطعه‌سازان از سوی بانک مرکزی و قوانین مربوطه و از سویی رشد نرخ ارز، بازنگری جدی در این بخش ها را نیاز فوری این صنعت دانستند و خواستار رفع این مشکل شدند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =