شِل و دوکاتی اعلام کردند که قرارداد سه‌ساله آن‌ها برای تامین روغن‌موتور برای موتورسیکلت‌های دوکاتی در خط مونتاژ این محصولات به‌صورت فرست‌فیل یا نخستین‌روغن ریخته‌شده در موتور را تمدید می‌کنند.

به گزارش «اخبار خودرو»،شِل و دوکاتی اعلام کردند که قرارداد سه‌ساله آن‌ها برای تامین روغن‌موتور برای موتورسیکلت‌های دوکاتی در خط مونتاژ این محصولات به‌صورت فرست‌فیل یا نخستین‌روغن ریخته‌شده در موتور را تمدید می‌کنند. این قرارداد شامل تامین انواع مختلف روغن‌موتورها برای موتورسیکلت‌های مختلف دوکاتی در سگمنت‌های مختلف پیشرانه و سبک موتورسیکلت در دو خط تولید بولونیای ایتالیا و رایونگ (Rayong) تایلند می‌شود. همچنین شِل متعهد می‌شود که انواع روانکارهای مورد نیاز را برای محصولات دوکاتی در سطح نمایندگی‌ها و مراکز فروش قطعات دوکاتی در آلمان، فرانسه و انگلستان به‌طور ویژه تامین کند. همچنین فروشگاه‌های مشترک شِل و دوکاتی در ایتالیا و آمریکای شمالی به‌فعالیت خود دراین‌زمینه ادامه خواهند داد. مدیران دوکاتی از همکاری شِل در مسابقات موتوجی‌پی و رقابت‌های جهانی سوپربایک بهره می‌برند و محصولات شِل در ۲۱ سال گذشته به‌عنوان نخستین‌‌گزینه برای حضور دوکاتی در مسابقات مختلف مطرح بوده است. البته این همکاری محدود به‌موتوراسپرت نبوده و آن‌ها برای موتورسیکلت‌های خیابانی دوکاتی نیز روانکارهای اختصاصی تولید کرده‌اند. شِل برای بهره‌گیری از حداکثر عملکرد محصولات دوکاتی از فناوری اختصاصی پیورپلاس استفاده می‌کند که طراحی شده است تا از پیستون‌ها دربرابر سایش و دمای بالا به‌طور کامل محافظت کند. 
کلودیو دومنیکالی (Claudio Domenicali) مدیرعامل هلدینگ دوکاتی‌موتور گفت: «برای دوکاتی انتقال دانش‌های کسب‌شده از موتوراسپرت به‌خیابان‌ها یک فرآیند طبیعی به‌شمار می‌آید. ما از این روش برای توسعه مشارکت خود با شِل استفاده کردیم و طی ۲۰ سال گذشته به‌ارتقای فناوری روانکارهای شِل پرداختیم. محسول شِل دوکاتی W-50 را می‌توان بارزترین نمونه این همکاری دانست؛ محصولی که با این هدف تولید شده که کارایی و بهره‌وری بالایی داشته باشد و حتی امکان استفاده از آن توسط تیم دوکاتی در مسیر مسابقه را نیز داشته باشد.» همچنین استیو ریندل (Steve Reindl) معاون ارشد شِل در توسعه کسب‌وکارها و همکاری استراتژیک گفت: «ما خرسندیم که روابط نزدیک ما با دوکاتی هرساله در حال رشد در مسیر مشخصی است و آن‌ها درمورد مزایای تکنولوژی‌های پیشرفته شِل با مالکان دوکاتی در سراسر دنیا بیشتر صحبت می‌کنند و این به‌همان شکلی است که ما متعهد شدیم دوکاتی را درمسیر موفقیت‌های موتوجی‌پی و مسابقات جهانی سوپربایک‌ها همراهی کنیم. ما متعهدیم تا تلاش کنیم علاقه‌مندان به‌دوکاتی درجاده‌ها به‌بهترین فناوری روانکارها دسترسی داشته باشند.» همکاری مشترک شِل و دوکاتی با یکدیگر به‌سال ۱۹۹۹ و حمایت شِل از تیم دوکاتی کورس درمسابقات جهانی سوپربایک‌ها برمی‌گردد و پس از گذشت دو سال شِل برای حمایت از دوکاتی در مسابقات موتوجی‌پی نیز وارد عمل شد. مشارکت فنی این دو شرکت در اکتبر ۲۰۱۹ به‌پایان رسید. اما حالا طبق توافق جدید سه‌سال دیگر (۲۰۲۰ تا ۲۰۲۲) تمدید شده است. دوکاتی با کسب مقام قهرمانی در بیش از ۱۵۰ رقابت سطح اول دنیا و هفت‌عنوان قهرمانی فصل در موتوجی‌پی (۲۰۰۷) و قهرمانی جهانی سوپربایک‌ها (۱۹۹۹، ۲۰۰۱، ۲۰۰۳، ۲۰۰۴، ۲۰۰۶ و ۲۰۰۸) به‌عنوان یکی از برترین تولیدکنندگان موتورسیکلت اروپایی و با اصالت شناخته می‌شود. درتمام قهرمانی‌های یادشده، شِل به‌عنوان حامی و تامین‌کننده روانکارهای دوکاتی حضور داشته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =