بورس

در پایان معاملات روز چهارشنبه در بازار سرمایه، این بازار دچار ریزش 24 هزار واحدی شاخص‌کل و همچنین ریزش اکثریت سهم‌های ریز و درشت شد.

 به گزارش «اخبار خودرو»،در پایان معاملات روز چهارشنبه در بازار سرمایه، این بازار دچار ریزش 24 هزار واحدی شاخص‌کل و همچنین ریزش اکثریت سهم‌های ریز و درشت شد. به‌گزارش روزنامه «دنیای خودرو»، بازار سرمایه طی هفته گذشته در حالی روند اصلاحی را طی کرد که در آخرین روز خود با ریزش همراه و گروه خودرویی نیز به تبع بازار سرمایه با کاهش ارزش مواجه شد. در پایان معاملات آخرین روز هفته گذشته، سهم شرکت‌هایی مانند، ایران‌خودرو، گسترش سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو، سایپا، پارس‌خودرو، نیرومحرکه، زامیاد، قطعات اتومبیل ایران، سرمایه‌گذاری رنا، صنایع ریخته‌گری‌ ایران، مهرکام پارس، الکتریک‌خودرو شرق، سایپا آذین، کمک‌فنر ایندامین و بسیاری از سهم‌های دیگر با کاهش ارزش مواجه شد. اما در همین بازار ریزشی، سهم شرکت‌هایی مانند گروه بهمن، بهمن‌دیزل، سازه‌پویش، لنت ترمز ایران، تولید محور خودرو و گروه اقتصادی کرمان‌خودرو با رشد مواجه شد. همچنین در پایان معاملات چهارشنبه گذشته گروه خودرویی، طی 202هزار نوبت معاملاتی، 1.4میلیارد سهم به ارزش 1639میلیارد تومان مورد داد وستد قرار گرفت تا این گروه رتبه سوم بیشترین ارزش معماملاتی را بعد از گروه فلزات و فرآورده‌های نفتی به دست آورد.

   ریزش بازار با عرضه سهام عدالت
در روزی که بسیاری گمان می‌کردند بازار سرمایه با افزایش شاخص‌کل بتواند 2میلیون واحد را تثبیت کند، عرضه 600میلیارد سهام عدالت از سوی کارگزاری‌های بانکی سبب ریزش بازار سرمایه شد. آن‌طور که کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند احتمالا طی هفته جاری نیز با ادامه عرضه سهام عدالت شاهد ریزش شاخص‌کل و قرمزشدن تابلوهای بازار سرمایه باشیم.

   یک بام و دو هوا برای عرضه «دارا دوم»
عامل دیگری که بازار سرمایه را طی مردادماه با ریزش و البته کاهش بازدهی نسبت به ماه‌های قبل مواجه کرده، تکذیب و تایید مداوم صندوق ETF دولتی «دارا دوم» است. طی هفته‌های اخیر عرضه این صندوق در بازار سرمایه مطرح و البته مدام تایید و تکذیب شده و این بلاتکلیفی بازار سرمایه را با چالش مواجه کرده است. تاثیر این روند روی سهام گروه‌های بزرگ بازار سرمایه مانند گروه خودرویی، فلزات و بانکی به‌خوبی مشهود است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =