تویو اعلام کرده است این سیستم جدید، نیاز به بررسی‌های فیزیکی زمان‌بر را کاهش داده، در نتیجه از زمان ذخیره‌شده برای مدیریت بهتر ناوگان و افزایش بهره‌وری آنها می‌توان استفاده کرد. 

 به گزارش «اخبار خودرو»، نظارت بر شرایط فیزیکی تایر به‌خصوص برای تولیدکنندگان تایر TBR که بخشی از آنها را مشتریان تجاری تشکیل می‌دهند، بسیار مهم است.  برخی مشتریان، این تایرها برای حمل کالا و تجارت در کامیون‌های خود استفاده می‌کنند. همین موضوع باعث شده است شرایط فیزیکی تایر و پیش‌بینی عمر آن از اهمیت بیشتری برخوردار باشد. 
البته باید به این موضوع هم اشاره کرد که این روزها فقط بحث فشار باد تایر و دمای آن مطرح نیست. حال «تویو» با طراحی سیستم هوش‌مصنوعی به این نیاز پاسخ داده است. 
برای عملکرد صحیح این سیستم به اخذ اطلاعات از سنسورهای مختلفی نیاز است که وضعیت آب‌وهوا، شرایط عملکردی و زمان استفاده از تایر را شامل می‌شود و درواقع به‌صورت زنده مدلی از شرایط احتمالی آتی هر تایر را درنظر می‌گیرد. 
تویو اعلام کرده است این سیستم جدید، نیاز به بررسی‌های فیزیکی زمان‌بر را کاهش داده، در نتیجه از زمان ذخیره‌شده برای مدیریت بهتر ناوگان و افزایش بهره‌وری آنها می‌توان استفاده کرد. 
اگرچه سیستم‌های کامپیوتری می‌توانند شرایط ظاهری تایر را با استفاده از دوربین‌های حرارتی حتی دقیق‌تر از انسان مشاهده کنند، اما این سخت‌افزار هزینه بالایی دارد و لازم است از توان پردازشی بالایی برخوردار باشد که البته در‌حال‌حاضر پردازنده مرکزی خودروها  (ECU)  این امکان را فراهم نمی‌کنند. 
در‌حقیقت سیستم تویو تایر در درجه اول به اطلاعات سیستم TPMS متکی است که در بسیاری از وسایل نقلیه به صورت استاندارد عرضه می‌شود. داده‌های این سیستم با سامانه‌های موقعیت‌یابی، مشخصات ابعاد تایر و همچنین سرعت لحظه‌ای، شتاب و مسافت هر سفر محاسبه می‌‌کنند. 
این شرکت تاکید کرده است میزان سایش و الگوی کاهش عمر لاستیک به جزئیات خدماتی که یک وسیله‌نقلیه تجاری ارائه می‌دهد هم نیاز دارد بنابراین اطلاعات جی‌پی‌اس به‌عنوان یک اِلمان حیاتی در سیستم‌های پیش‌بینی‌کننده به شمار می‌رود. این مدل‌های پیش‌بینی تمام اطلاعات را تحویل یک هوش مصنوعی می‌دهند تا آن را تجزیه و تحلیل کند و مدلی را از وضعیت احتمالی تایر و احتمال فرسودگی تایرها در بین مسیرهای رفت‌و‌برگشت ارائه دهد. 
طبق اعلام تویو، برای توسعه این سیستم از همکاران خود کمک گرفته است. از‌جمله این شرکت‌ها می‌توان به شرکت مشاوره مهندسی نیهون تاتا (Nihon Tata) ژاپن اشاره کرد که درزمینه تامین سخت‌افزار به آنها یاری رسانده است. انسیستو SAS ژاپن نیز برای طراحی الگوریتم‌های سیستم پیش‌بینی‌کننده به آنها کمک کرده است. این سیستم هنوز در مرحله توسعه قرار دارد ولی تویو‌تایر امیدوار است این سیستم را به‌عنوان یک سرویس در آینده نزدیک به مشتریان اصلی خود ارائه دهد. 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =