بورس

در هفته‌ای که گذشت، فضای ترس و نومیدی بر بورس حکمفرما شد، اما در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه اخباری منتشر شد که حاکی از تغییر روند بازار سهام در هفته جاری بود.

به گزارش «اخبار خودرو»،در آخرین روز از دادوستدهای گروه خودرویی در هفته گذشته، باز هم نمادهای این صنعت بورسی روند نزولی را طی کردند، به‌طوری‌که شرکت‌های ایران‌خودرو، سایپا، گسترش سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو، پارس‌خودرو، نیرو محرکه، زامیاد، سرمایه‌گذاری رنا، مهرکام پارس، الکتریک‌خودرو شرق، سایپا آذین، رادیاتور ایران، کمک‌فنر ایندامین، ایرکا پارت‌صنعت، فنرسازی زر و ریخته‌گری تراکتورسازی ایران منفی خوردند و درمقابل نمادهای گروه بهمن، بهمن‌دیزل و تولید محور خودرو مثبت شدند. همچنین در گروه خودرویی طی 72هزار نوبت معاملاتی، 727میلیون سهم به ارزش 599میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفت و ارزش کل بازار این صنعت بورسی تا پایان معاملات هفته گذشته بالغ بر 398هزار میلیارد تومان شد. همچنین شاخص‌کل روز چهارشنیه با کاهش بیش از 68هزار واحدی در تراز یک‌میلیون و 757هزار واحدی قرار گرفت.

   بازگشت زمان معاملات به روال قبل
در هفته‌ای که گذشت، فضای ترس و نومیدی بر بورس حکمفرما شد، اما در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه اخباری منتشر شد که حاکی از تغییر روند بازار سهام در هفته جاری بود. در اولین خبر، محمود گودرزی؛ معاون بازار شرکت بورس از بازگشت زمان معاملات به روال قبل خبر داد و گفت: «از روز شنبه اول شهریورماه (امروز) کلیه معاملات در بازار سهام در یک جلسه معاملاتی انجام خواهد شد.»
   افزایش ضریب تعدیل سهام در حساب تضمین مشتریان اعتباری
در خبر دوم نیز محسن خدابخش، مدیر نظارت بر بورس های سازمان بورس و اوراق بهادار از افزایش ضریب تعدیل سهام در حساب تضمین مشتریان اعتباری از ۱۰ به ۲۰درصد خبر داد و افزود: «این مصوبه امروز ابلاغ و از دوم شهریورماه اجرایی خواهد شد.» 
در خبر سوم نیز اعلام شد؛ حد نصاب سقف سرمایه‌گذاری صندوق‌های سرمایه‌گذاری در اوراق بهادار با درآمد ثابت در جدیدترین مصوبه هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار به ۱۵ درصد افزایش یافته است. 
با توجه به اخباری که اعلام شده است،‌باید منتظر متعادل‌شدن بورس و برچیده شدن صف‌های فروش باشیم؛ اتفاقی که در قدم اول می‌تواند بسیار مهم 
باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =