درحال حاضر تصمیم بر این است که یان وینسنت، مدیر صنعتی گروه PSA به‌منظور ارتقای اهداف ACC به‌عنوان مدیر اجرایی فعالیت کند و از سوی توتال نیز گلسلان لسکور (Ghislain Lescuyer) به‌عنوان رئیس هیات‌مدیره فعالیت خواهد کرد.

 به گزارش «اخبار خودرو»،طی قراردادی که روز جمعه سوم سپتامبر به‌انعقاد رسید، توتال و گروه خودروسازی PSA شامل برندهای پژو، سیتروئن، دی‌اس، وکسهال و اوپل برای ایجاد یک شرکت مشترک به‌نام ACC به‌توافق رسیدند و براین اساس قرار است این شرکت به‌عنوان یک بازیگر جهانی دربحث توسعه و تولید باتری‌های باعملکرد بالا برای صنعت‌خودرو از سال ۲۰۲۳ وارد عمل شود. 
درحال حاضر تصمیم بر این است که یان وینسنت، مدیر صنعتی گروه PSA به‌منظور ارتقای اهداف ACC به‌عنوان مدیر اجرایی فعالیت کند و از سوی توتال نیز گلسلان لسکور (Ghislain Lescuyer) به‌عنوان رئیس هیات‌مدیره فعالیت خواهد کرد. نخستین‌ گام‌ها برای تحقق این پروژه جاه‌طلبانه در ژانویه سال ۲۰۲۰ برداشته شد و قرار شد از تخصص هریک از شرکا برای تولید باتری در بالاترین سطح عملکرد در سراسر دنیا استفاده شود. بنابراین توتال از تخصص خود در زمینه تحقیقات صنعتی استفاده خواهد کرد و گروه PSA دانش خود را درمورد بازار خودرو و تجربه تولید محصول به‌کار خواهد گرفت. مرکز تحقیق و توسعه این جوینت‌ونچر در سایت آزمایشگاهی نرسک (Nersac) در فرانسه تاسیس خواهد شد که درحال حاضر مشغول توسعه فن‌آوری‌هایی جدید برای باتری‌های لیتیوم‌-یونی نسل جدید حالت جامد است. ممکن است پس از خروج از فاز تحقیق و توسعه این شرکت دو گیگافکتوری تولید باتری در داروین فرانسه و کایزرسلاوترن آلمان احداث کند.
اهداف کلی این پروژه شامل پاسخ دادن به‌چالش‌های استفاده از انرژی‌های جدید و کاهش ردپای محیطی وسایل‌نقلیه در سراسر زنجیره ارزش و حرکت به‌سمت حمل‌ونقل پاک و مقرون‌به‌صرفه برای شهرنشینان در کنار تولید باتری برای خودروهای برقی است که از سطح توان فنی و عملکرد بالایی برخوردار هستند. همچنین افزایش ظرفیت تولید باتری در اروپا از دیگر اهداف این دو مجموعه بزرگ در این جوینت‌ونچر است. 
توجه داشته باشید که براساس پیش‌بینی‌ها ظرفیت مورد نیاز باتری‌ها در سال ۲۰۳۰ به ۴۰۰ گیگاوات‌ساعت می‌رسد که ۱۵ برابر شرایط فعلی است. وابسته نبودن اروپا به‌تامین‌کنندگان آسیایی از دیگر اهداف این پروژه است؛ به‌نحوی که قرار است ظرفیت تولید باتری در این قاره از ۸ گیگاوات‌ساعتی که در اروپا تولید می‌شود، درمجموع دو سایت به ۴۸ گیگاوات‌ساعت برسد. یعنی برای یک‌میلیون دستگاه خودرو برقی که در اروپا تولید خواهند شد، باتری کافی وجود خواهد داشت. 

   حمایت بانک‌های فرانسه و آلمان از پروژه ACC
دولت‌های فرانسه و آلمان هریک به‌صورت مساوی یک‌میلیارد و ۳۰۰ میلیون‌یورو (معادل 5/1 میلیارددلار) وام به‌این جوینت‌ونچر دادند. همچنین این توافقنامه سبب می‌شود موسسات اروپایی از طریق همکاری با این مجموعه بودجه‌هایی برای پیشبرد طرح‌های باتری‌سازی خود در اختیار بگیرند. 
کارلوس تاوارس، رئیس هیات‌مدیره گروه PSA درباره تشکیل این جوینت‌ونچر گفت: «ایجاد کنسرسیومی برای ساخت باتری در اروپا جزو آرزوهای من بود که به‌حقیقت پیوسته است. من قصد دارم به‌تعهد تیم توتال که برای تحقق این پروژه همکاری کردند ادای احترام کنم. این گام جدیدی خواهد بود که با تمام اهداف گروه ما سازگار است. 
ما برای ‌شهروندان حمل‌ونقلی پاک، ایمن و مقرون‌به‌صرفه فراهم خواهیم کرد. حالا گروه PSA در زمینه تولید خودروهای الکتریکی مزیت رقابتی خواهد داشت.» 
همچنین پاتریک پویان، رئیس هیات‌مدیره توتال نیز دراین‌باره گفت: «ایجاد شرکت ACC به‌منظور تعهد توتال برای پاسخگویی به‌چالش‌های تغییر اقلیم و آب‌وهوا و توسعه ساختار توتال همراه با این تغییرات بوده است. ما توتال را شرکتی می‌شناسیم که در حوزه تمام انرژی‌ها حضور گسترده‌ای دارد و قصد داریم در انرژی برقی نیز به‌عنوان بازیگر اصلی مطرح باشیم و باادامه تامین این انرژی، آن هم از نوع مقرون‌به‌صرفه و قابل اعتماد و پاک به‌حیات خود ادامه 
دهیم. 
هدف ما این است که از تخصص‌های توتال در زیرمجموعه‌های خود استفاده کنیم و از دانش فنی تولید باتری با کمک PSA با تاسیس ‌کارخانه تولید باتری بهره ببریم. من تیم‌هایی را که به ACC می‌پیوندند تشویق می‌کنم که برای پیشرفت واقعی تکنولوژی باتری‌ها در اروپا به‌ما اعتماد کنند.»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =