کد خبر: 230934
تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۴

براساس اطلاعات منتشرشده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) در راستای نهضت ساخت‌ داخل، داخلی‌سازی و کاهش وابستگی‌ها تا پایان مردادماه امسال ۱۱ میز ساخت‌داخل برگزار شده و کاهش ارزبری این میزها به یک‌هزار و ۴۵ میلیون‌یورو رسیده است. 

 به گزارش «اخبار خودرو»،براساس اطلاعات منتشرشده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) در راستای نهضت ساخت‌داخل، داخلی‌سازی و کاهش وابستگی‌ها تا پایان مردادماه امسال ۱۱ میز ساخت‌داخل برگزار شده و کاهش ارزبری این میزها به یک‌هزار و ۴۵ میلیون‌یورو رسیده است. 
در این میان بیش‌ترین سهم از کاهش ارزبری درحوزه فولاد و مس بوده که برگزاری میزهای ساخت‌داخل تاکنون منتج به ۴۴۰ میلیون‌یورو کاهش ارزبری در آن شده است. 
بعد از فولاد و مس، صنایع ‌خودرو و موتورسیکلت با ۳۴۰ میلیون‌یورو کاهش ارزبری بیش‌ترین سهم را به‌خود اختصاص داده‌اند. سهم دو گروه حوزه نفت، گاز و پتروشیمی و تجهیزات مخابرات، برق و الکترونیک نیز از کاهش ارزبری به‌ترتیب ۱۴۰ و ۱۲۰ میلیون‌یورو بوده است.
سال گذشته نیز برگزاری ۱۰ میز داخلی‌سازی، ۹۷۹ میلیون‌یورو کاهش ارزبری را به‌همراه داشت. البته طی این ۱۰ میز به‌همراه پروژه داخلی‌سازی تولید لوله فلزی از تختال فولاد، بیش از ۲۲۲ قطعه و تجهیزات وارداتی خودرو داخلی‌سازی شد و یک‌میلیارد و ۲۳۰ میلیون‌یورو صرفه‌جویی ارزی به‌همراه داشت.
تیرماه امسال نیز چهارمین میز توسعه و تعمیق ساخت‌داخل صنایع خودرو و قطعه برگزار و اعلام شد که ۶۶ میلیون‌یورو از قطعات و تجهیزات وارداتی صنعت‌خودرو توسط سازندگان داخلی ساخته می‌شود.
وزارت صنعت، معدن و تجارت امسال برای داخلی‌سازی ۳.۲ میلیارددلار از قطعات و تجهیزات وارداتی مورد نیاز حوزه صنعت برنامه‌ریزی کرده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =