گیربکس این مدل کمی ضعف دارد؛ اما زمانی که از حالت اسپرت و دستی گیربکس استفاده می‌شود، روند کاری بهتر و نرم‌تری دارد که سبب عملکرد بهتر این خودرو در دورهای بالا می‌شود.

 به گزارش «اخبار خودرو»،کیا اُپیروس نخستین‌خودرو سدان سایز بزرگ کیاموتورز بود که وارد بازار داخلی شد. کیا اُپیروس با توجه به‌نوع سبک و کلاس خود دارای یک پیشرانه 6 سیلندر وی‌شکل 24 سوپاپ به‌حجم موتور 3800 سی‌سی است که با توجه به‌سیستم‌های الکترونیکی جدیدی که روی موتور این خودرو نصب شده، می‌تواند 263 اسب‌بخار قدرت و 350 نیوتون‌متر گشتاور تولید کند که این قدرت و گشتاور به‌کمک یک گیربکس 5 سرعته اتوماتیک به‌چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. 
به‌همین ‌دلیل از شتاب و سرعت بالایی برخوردار است. البته گیربکس این مدل کمی ضعف دارد؛ اما زمانی که از حالت اسپرت و دستی گیربکس استفاده می‌شود، روند کاری بهتر و نرم‌تری دارد که سبب عملکرد بهتر این خودرو در دورهای بالا می‌شود. نکته حائز اهمیت درباره کیا اُپیروس اینکه مصرف سوخت آن بالاست که باید آن را مربوط به‌موتور 3.8 لیتری آن دانست. 
از نظر طراحی نیز به‌دلیل اینکه در آن زمان، از طراحی مرسدس‌بنز کلاس E در بازار استقبال زیادی شد، اُپیروس را نیز مشابه آن و با اندکی تغییر طراحی کردند که همین امر موفقیت این خودرو را در پی داشت و همچنین عقب آن نیز بیش‌تر شبیه به‌خودروهای آمریکایی به‌خصوص کادیلاک است تا به ابهت و اقتدار این خودرو بیفزاید. از نظر آپشن نیز این خودرو فول محسوب می‌شود و برای رقابت با هم‌دوره‌ای‌های خود به‌کلیه ‌آپشن‌ها مجهز شده و درهمین راستا تلاش شده است که رفاه و راحتی سرنشینان هرچه‌بیشتر فراهم شود. 
درعین‌حال سیستم تعلیق این خودرو کارآمد بوده و مناسب برای خودرو سدان بزرگی همچون کیا اُپیروس است تا بتواند سواری نرم و مطلوبی را برای خودرو به‌ارمغان آورد. همچنین به‌دلیل بهره‌مندی از سیستم تعلیق کارآمد، هندلینگ مناسبی دارد و با توجه به‌برخورداری از موتور و گیربکس قدرتمند پرفورمنس بهتری دارد. کیفیت قطعات موتور و گیربکس در این مدل بالاست و به‌همین دلیل استهلاک و خرابی آن اندک است. 
اگرچه ویروس همه‌گیر کووید-19 تامین قطعات خودرو را با چالش جدی مواجه کرده و واردات خودرو نیز ممنوع شده است، اما باتوجه به‌حضور چشمگیر کیا اُپیروس در بازار کشورمان و تامین‌کنندگان فعال قطعات در کشور، در زمینه تامین قطعات این مدل مشـــکل چندانی وجود ندارد. 
همچنین این سدان لوکس کره‌ای از پیشرانه قدرتمندی برخوردار است که از ضریب ایمنی بالایی نیز بهره می‌گیرد. با این وجود به‌عنوان یک خودرو سدان لاکچری گزینه مناسبی برای خرید محسوب می‌شود؛ اما به‌دلیل قیمت بالای قطعات و مصرف‌سوخت زیاد از نظر اقتصادی مقرون‌به‌صرفه نیست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =