کد خبر: 230975
تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۳
بازار خودرو

درحالی روند افزایش قیمتها در بازار خودرو وجود دارد که مردم برای حفظ ارزش پول خود وارد بازار شده و جالب تر اینکه به جای پول نقد سرمایه های طلا و دلار خود را به فروشندگان در ازای خرید خودرو پرداخت می کنند.

به گزارش «اخبار خودرو» به نقل از تسنیم،این روزها در بازار خرید و فروش خودرو همچنان نوسانات قیمتی در انواع خودروها وجود دارد و همین موضوع عاملی شده تا بلاتکلیفی مردم بیشتر از گذشته شود. اختلاف قیمت بسیار بالای خودروها از کارخانه تا بازار باعث شده تا بخشی از نقدینگی سرگردان مردم راهی بازار خودرو شود.

درحالی روند افزایش قیمتها در بازار خودرو وجود دارد که مردم برای حفظ ارزش پول خود وارد بازار شده و جالب اینکه به جای پول نقد سرمایه های طلا و دلار خود را به فروشندگان در ازای خرید خودرو پرداخت می کنند. این موضوع نگرانی زیادی را بر هم ریختگی بیشتر بازار خودرو به وجود آورده است.

البته برخلاف گفته‌های مسئولان وزارت صنعت که می گویند این قیمتها کاذب است و روند کاهش قیمتها اتفاق خواهد افتاد، مشاهدات بازار نشان می‌دهد همچنان خودروهای مونتاژی رکوردهای قیمتی قابل توجهی را در بازار ثبت می‌کنند.

از بین خریداران کسی نمی داند خودرو به چه دلیل گران شده و فقط در پی خرید خودرو برای کسب سود هستند. از آن طرف فروشندگان نیز تمایلی به فروش نداشته و حتی در پاسخ به قیمت خودروها رقم های نجومی را اعلام می کنند تا در نهایت سود هنگفتی را کسب کنند.

برخی از فروشندگان خودرو معتقدند اگر دولت در مراکز تعویض پلاک محدودیت هایی را برای مردم اعمال کند شاید بتوان  تب داغ افزایش قیمت ها را در بازار خودرو موقتاً کاهش داد.

در حال حاضر هیچ سیاستی برای مدیریت بازار اعمال نشده و هیچ سازمانی خود را متولی ساماندهی بازار نمی داند، تعزیرات حکومتی هم معتقد است، "مبنا برای عرضه خودروساز، قیمت اعلامی شورای رقابت است و در عرضه، متاسفانه با توجه به اینکه سقف قیمت، مشخص نشده است نمی‌توانیم در خودرو مصداق گرانفروشی را تعیین کنیم، هر چند که گرانفروشی وجود دارد، چون سقف قیمتی برای خودرو تعریف نشده است بنابراین از نظر قانونی، دست سازمان تعزیرات حکومتی برای رسیدگی به عنوان گرانفرشی، بسته است."

از طرفی وزارت صنعت و سازمان حمایت هم تدبیری را به کار نگرفته و این دلال و واسطه است که در بازار خودرو  مانور قیمتی داده و مردم هم از ترس کاهش ارزش پولی خود در پی خرید خودرو آنهم با قیمت های نجومی هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =