بورس

در تعطیلات آخر هفته، جلسه فوری شورای‌عالی بورس برگزار شد. حسن قالیباف‌اصل، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در تشریح جزئیات این جلسه گفت: «در این جلسه، آیین‌نامه پیشنهادی حفظ ثبات بازار سرمایه و صیانت از حقوق سهام‌داران و سرمایه‌گذاران مورد بحث و بررسی قرار گرفت.»

به گزارش «اخبار خودرو»،در آخرین روز از دادوستدهای هفته گذشته در بازار سهم، نمادهای خودرویی باز هم روند نزولی را طی کردند، به‌طوری‌که شرکت‌های گسترش سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو، گروه بهمن، نیرو محرکه، زامیاد، آهنگری تراکتورسازی ایران، کرمان‌خودرو، ایران‌خودرو دیزل، مهندسی نصیرماشین، ریخته‌گری تراکتورسازی ایران، لنت ترمز ایران و فنرسازی زر منفی خوردند و در مقابل هیج نمادی مثبت نشد. با توجه به بسته‌بودن نمادهای ایران‌خودرو و سایپا به دلیل افزایش نرخ محصولاتشان، باید دید در هفته جاری این دو شرکت با چه وضعیتی بازگشایی می‌شوند. از آن‌جا که این دو نماد بدون دامنه نوسان باز خواهند شد، وضعیت کلی بازار در روز بازگشایی می‌تواند در مثبت یا منفی باز شدن آن‌ها نقش مهمی ایفا کند. همچنین در دادوستدهای روز چهارشنبه هفته گذشته در گروه خودرویی طی 9هزار نوبت معاملاتی، 36میلیون سهم به ارزش 30میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفت و ارزش کل بازار این صنعت بورسی تا پایان معاملات هفته گذشته بالغ بر 311هزار میلیارد تومان شد. شاخص‌کل بازار نیز روز چهارشنبه با کاهش بیش از 13هزار واحدی در تراز یک‌میلیون و 556هزار واحدی قرار گرفت.

   بانک‌ها مجاز به سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه شدند
در تعطیلات آخر هفته، جلسه فوری شورای‌عالی بورس برگزار شد. حسن قالیباف‌اصل، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در تشریح جزئیات این جلسه گفت: «در این جلسه، آیین‌نامه پیشنهادی حفظ ثبات بازار سرمایه و صیانت از حقوق سهام‌داران و سرمایه‌گذاران مورد بحث و بررسی قرار گرفت.» وی با بیان این‌که مواد این آیین‌نامه بر ضرورت مشارکت سهام‌داران عمده در معاملات سهام تاکید می‌کند، افزود: «به موجب مفاد این آیین‌نامه، ضمانت اجرایی و اختیارات لازم به سازمان بورس و اوراق بهادار در جهت الزام سهام‌داران عمده به انجام عملیات بازارسازی و بازارگردانی تفویض شد. همچنین منع مشارکت بانک‌ها در رابطه با مفاد ماده ۱۶ و ۱۷ قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور، استثنا شد و بانک‌ها مجاز به سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه خواهند بود.» وی همچنین تاکید کرد: «با تصویب و ابلاغ این آیین‌نامه موضوع صیانت از بازار سرمایه و طراحی و اجرایی شدن ابزارهایی مانند سهام خزانه و اوراق تبعی یعنی بیمه سهام با سهولت بیشتری صورت می‌گیرد.»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =