اولا کاله‌ نیوس مدیرعامل مرسدس بنز

ما به هیچ وجه نگرشی قاطع و جزم‌اندیشانه نسبت به هیچ چیز نداریم جز این‌که می‌خواهیم خواسته‌های مشتریان‌مان را برآورده کنیم. اما گاهی اوقات باید کارهایی را که ازتان خواسته نشده هم انجام دهید و طرفداران‌تان را شگفت‌زده کنید

به گزارش «اخبار خودرو»، بسیاری بر این باورند که کلاس S جدید مرسدس بنز تا حدی پیچیده است اما اولا کاله نیوس مدیرعامل این برند لوکس‌ آلمانی با این نظر موافق نیست. بعد از رونمایی از ناوگان لوکس جدید مرسدس بنز نشریه تاپ گیر مصاحبه‌ای تلفنی را با مرد شماره اول این برند ترتیب داده و نظر او را درباره این کلاس جویا شده است.

فناوری دسترس‌پذیر

کاله‌نیوس به تاپ گیر گفته: «ما زمان را زیادی را صرف این کردیم که انسان را در مرکز این نوآوری قرار دهیم تا هر چیزی شهود باشد. اگر شما فیلم رونمایی این خودرو را ببینید می‌توانید ببنید که جنسن هوآنگ مدیرعامل ان‌ویدیا فقط با اشاره دستش سانروف ماشین را می‌بندد، که بسیار ساده است نیاز به آموزش یک نوع زبان اشاره خاص هم نیست. MBUX جدید نه تنها خیلی زیباست بلکه هوشمندانه هم هست. برخی اوقات اینجا به شوخی به مهندسان‌مان می‌گویم فناوری‌ها باید طور باشند که یک بچه پنج ساله یا یک عضو هیات مدیره دایملر هم از آن سر درآورد. من فقط کار مهندسی را به خاطر خود مهندسی پیش نمی‌برم. فکر می‌کنم ما موفق شده‌ایم که فناوری را دسترس‌پذیر کنیم. کلاس S هدیه‌ای است که تمامی ندارد. حتا بعد از مدتی طولانی استفاده از این ماشین هم همچنان از کارهایی که می‌تواند انجام دهد شگفت‌زده می‌شوید».

اسپرت و هوشمند

این مساله تا پارک کردن ماشین هم پیش رفته و علی‌رغم طول 5.2 متری‌اش این خودرو می‌تواند به صورت اتوماتیک پارک شود که این موضوع بسیار مایه مباهات سجاد خان مدیرارشد مرسدس بنز است. هرچند کاله‌نیوس بیشتر مایل است که خودش از پس کارهای این چنینی برآید: «طراحی این ماشین از آن خوردویی اسپرت و چالاک ساخته است. برای اولین بار ما از یک محور عقب 10 درجه در یک خورو استفاده کرده‌ایم. اولین باری که این ماشین را راندم و به گاراژی در اشتوتگارت رفتم با این‌که سوار ماشینی به طول 5.2 متر بودم اما احساس می‌کردم یک کلاس A می‌رانم. ما به هیچ وجه نگرشی قاطع و جزم‌اندیشانه نسبت به هیچ چیز نداریم جز این‌که می‌خواهیم خواسته‌های مشتریان‌مان را برآورده کنیم. اما گاهی اوقات باید کارهایی را که ازتان خواسته نشده هم انجام دهید و طرفداران‌تان را شگفت‌زده کنید».

منطق اقتصادی

 این سیاستی است که می‌تواند یک خودرو را بالاتر از سطح لوکس‌بودن هم ببرد. کاله‌نیوس تایید کرده که برند جانبی و فوق‌لوکس میباخ اخیرا در فکر ساخت نسخه‌ای از شاسی‌بلند GLS است که در صورت اقتصادی بودن آن را عملی خواهد کرد. هنگامی‌که ما تعریف دوباره‌ای از میباخ را ارائه دادیم آن را خوردویی همزمان اسپرت و فوق‌لوکس معرفی کردیم، به موفقیت زیادی دست پیدا کردیم.  میباخ برای رسیدن به نوعی لوکس بودن پیچیده و نه توی چشم از پتانسیلی بالا برخوردار است و ما باید از این قابلیت بهره‌برداری می‌‌کردیم. ما سر تا پا عاشق ماشین هستیم و علاقه زیادی هم به فناوری داریم. اما باید منطقی هم باشیم و اگر چیزی اقتصادی باشد و برندمان را تقویت کند به سراغ ساختنش می‌رویم. اما اگر چیزی باشد که فقط رویاهایمان را زنده کند اما جیب سهامداران‌مان را در نظر نگیرد، می‌گویم که باید آن را کنار بگذاریم.

ادامه دلبری

این همان منطقی است که نگذاشته مدل‌های کوپه و کابریولت کلاس S سر از بازار درآورند. اما مدل SL که سال آینده رونمایی می‌شود به جای سقف سخت فلزی دارای سقفی پارچه‌ای است که تا حدی خواسته علاقه‌مندان به خودروهای کروکی را برطرف می‌کند. کاله‌نیوس در این باره می‌گوید: «با توجه به جاذبه خودروهای رویایی و نسخه‌های دو-در، نمی‌خواهم به طور کلی این گزینه را حذف کنیم. باید مطمئن باشید که مرسدس بنز مدل‌هایی که دوست دارید را عرضه خواهد کرد».  همچنین با آغاز سفر کلاس S کاله‌نیوس از آن‌چه خود سه مسیر متفاوت شنا می‌نامد سخن به میان آورده که شامل سه موتور می‌شود: موتورهای احتراق داخلی الکتریکی‌شده با سیستم‌های 48 ولتی، پلاگین هیبریدها که تا 62 مایل را به صورت تمام الکتریکی می‌پیمایند و نسخه تمام الکتریکی EQS. این سه مسیر جداگانه تا نیمه دهه جاری ادامه پیدا خواهند کرد اما آقای کاله‌نیوس احتمال ادغام این مسیرها را نه رد می‌کند و نه تائید.

مدیریت بحران

کاله‌نیوس که سکان کشتی‌ای با 300 هزار کارمند و کارگر را در دست دارد در باره گرفتار شدن در طوفانی که در هیچ یک از دانشگاه‌های بزرگ مدیریتی جهان درباره آن آموزشی داده نمی‌شود یعنی پاندمی وحشتناکی که کل جهان را درگیر خود کرده می‌گوید: «دو اولویت اولیه وجود دارد. اولویت شماره یک این است که از افراد خودت محافظت کنی. باید اقداماتی را انجام بدهی که شیوع پاندمی را به حداقل می‌رساند و در شکلی کلان‌تر به جامعه کمک کنی که از این شیب خطرناک عبور کند. ما در سراسر جهان خیلی سریع دست به کار شدیم. اولویت شماره دو هم باید محافظت از شرکت باشد. به خاطر کووید ما با کاهش غیرقابل پیش‌بینی در تقاضا روبه‌رو شدیم. البته به همان سرعت سعی کردیم که میزان تولیدمان را با این کاهش غیرمعمول در تقاضا هماهنگ کنیم. وقتی آمار سه ماهه دوم سال را منتشر کردیم من با بدترین آماری که به خاطر دارم روبه‌رو بودیم اما نقدینگی‌مان همچنان مثبت بود. تاریخ رونمایی کلاس S مدت‌ها قبل از شیوع کووید-19 بود. هرچند پروژه‌های مهم به لحاظ فناوری مانند کلاس S و سایر پروژه‌ها چندان تنحت تاثیر پاندمی قرار نگرفتند».

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =