بورس

وز یکشنبه همچنین شرکت گسترش سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو (خگستر) اعلام کرد بیش از 318میلیون سهم بانک پارسیان را فروخته و از این امر بیش از 120 میلیارد تومان سود شناسایی کرده است.

به گزارش «اخبار خودرو»، روز گذشته در جریان دادوستدهای گروه خودرویی نمادهای این صنعت بورسی باز هم روند نزولی را طی کردند، به‌طوری‌که نمادهای گسترش سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو، پارس‌خودرو، نیرو محرکه، زامیاد، قطعات اتومبیل ایران، کرمان‌خودرو، سرمایه‌گذاری رنا، الکتریک‌خودرو شرق، مهرکام پارس، کمک‌فنر ایندامین، ریخته‌گری تراکتورسازی ایران، لنت ترمز ایران و بهمن‌دیزل منفی خوردند، اما در مقابل هیچ نمادی مثبت نشد. همچنین در گروه خودرویی طی 5هزار نوبت معاملاتی، 27میلیون سهم به ارزش 18میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفت و ارزش‌کل بازار این صنعت بورسی تا پایان معاملات دیروز بالغ بر 305هزار میلیارد تومان شد. ازسوی دیگر، شاخص‌کل بورس نیز روز گذشته با کاهش بیش‌از 5هزار واحدی در تراز یک‌میلیون و 578 هزار قرار گرفت.

  فروش سهم بانک پارسیان متعلق به خگستر
روز یکشنبه همچنین شرکت گسترش سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو (خگستر) اعلام کرد بیش از 318میلیون سهم بانک پارسیان را فروخته و از این امر بیش از 120 میلیارد تومان سود شناسایی کرده است. بر این اساس، برخی کارشناسان معتقدند اکنون اکثر سهم‌های موجود در بورس به ارزندگی قیمت رسیده‌اند و می‌توان با دید میان‌مدت و بلندمدت به آن‌ها وارد این بازار شد. اما کارشناسان پیشنهاد می‌کنند سهام‌داران تا زمان فروکش‌کردن هیجانی که اخیرا در بازار ایجاد شده است، با دقت بیشتری به این بازار ورود کنند.

   توصیه کارشناسان به زیان‌دیدگان بورس
به‌طور حتم در میان‌مدت و بلندمدت، بازدهی بازار سرمایه نسبت به بازدهی سایر بازارها بیشتر خواهد شد و سهام‌داران نباید تحت تاثیر هیجانات ایجادشده به بازار ورود کرده یا بازار را ترک کنند. به عقیده کارشناسان، سهام‌داران با ادامه سهام‌داری خود در بازار سرمایه برای مدت 6 ماه نه‌تنها می‌توانند ضرر خود را جبران کنند، بلکه سود قابل قبولی کسب خواهند کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =