در ابتدا باید گفت عیب‌یابی از راه دور درست نیست و نیاز به‌بررسی بیشتر است. البته ارتعاش عامل اصلی خرابی در هر سیستمی است و لاستیک خودرو علاوه براینکه وظیفه تحمل وزن و ارتباط خودرو با سطح زمین را برعهده دارد، مانند یک کمک‌فنر عمل کرده و ضربات وارده به‌خودرو از سطح جاده را کاهش می‌دهد. 

خودرو نیسان رونیز دارم و دو ماه قبل به‌پیشنهاد یکی از دوستانم، لاستیک‌های فابریک آن را با نمونه اسپرت تعویض کردم و پس از آن در زمان حرکت به‌ویژه روی دست‌اندازها، از بخش جلو خودرو صدای بسیار زیادی به‌گوش می‌رسد. علت چیست؟

به گزارش «اخبار خودرو»، در ابتدا باید گفت عیب‌یابی از راه دور درست نیست و نیاز به‌بررسی بیشتر است. البته ارتعاش عامل اصلی خرابی در هر سیستمی است و لاستیک خودرو علاوه براینکه وظیفه تحمل وزن و ارتباط خودرو با سطح زمین را برعهده دارد، مانند یک کمک‌فنر عمل کرده و ضربات وارده به‌خودرو از سطح جاده را کاهش می‌دهد. 
بااین تفاصیل هرچه ارتفاع خودرو از سطح زمین بیش‌تر شود، به‌تبع آن مقدار ضربات و ارتعاشات تولیدی نیز بیش‌تر می‌شود. به‌بیان دیگر با نصب لاستیک اسپرت روی خودرو، عامل اصلی جذب ضربه توسط چرخ را کاهش داده‌اید. این موضوع در درازمدت سبب خرابی اجزای سیستم تعلیق می‌شود و باتوجه به‌آنچه شما بیان کردید این مشکل می تواند دو علت اصلی داشته باشد که عمده آن به‌استفاده از لاستیک اسپرت مربوط می‌شود. 
نخست‌اینکه این صدا می‌تواند ناشی از فرسوده بودن یا ساییده و شُل شدن میل‌موج‌گیر یا چپقی باشد. همچنین معیوب شدن کمک‌فنر یا لاستیک‌های سرکمک نیز منجر به‌تولید صدای اضافی خواهد شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =