شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران

جلسه اختتامیه ارزیابی‌های خدمات پس از فروش صنعت خودرو مربوط به دوره ارزیابی سال ۱۳۹۸ که به دلیل شیوع ویروس کرونا تا اواسط تابستان سال ۹۹ ادامه پیدا کرده بود، با حضور مدیرکل صنایع حمل‌ونقل وزارت صنعت، معدن و تجارت در شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران برگزار شد. 

به گزارش «اخبار خودرو»،جلسه اختتامیه ارزیابی‌های خدمات پس از فروش صنعت خودرو مربوط به دوره ارزیابی سال ۱۳۹۸ که به دلیل شیوع ویروس کرونا تا اواسط تابستان سال ۹۹ ادامه پیدا کرده بود، با حضور مدیرکل صنایع حمل‌ونقل وزارت صنعت، معدن و تجارت در شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران برگزار شد. 
فرآیند ارزیابی خدمات پس از فروش شرکت‌های عرضه‌کننده خودرو همه‌ساله براساس الزامات آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو و دستورالعمل شرایط، ضوابط و ارزیابی خدمات پس از فروش صنعت خودرو توسط شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران اجرایی می‌شود.

  به‌کارگیری IT در اجرای ارزیابی‌ها
آخرین دوره این ارزیابی که با توجه به شیوع ویروس کرونا با تاخیراتی در اجرا همراه بود، در نیمه تابستان سال ۹۹ به جمع‌بندی رسید. در این دوره تعداد ۴۸ شرکت عرضه‌کننده خودرو و تعداد ۲۳۸۵ نمایندگی مجاز زیرمجموعه آن‌ها مورد ارزیابی قرار گرفتند که نتایج حاصل از این ارزیابی طی جلسه‌ای با حضور مدیرکل صنایع حمل‌ونقل وزارت صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران برگزار شد. 
در این جلسه ضمن تبیین نحوه اجرا و به‌روزآوری روش‌های ارزیابی، به‌کارگیری IT (فناوری اطلاعات) در اجرای ارزیابی‌ها و... نتایج ارزیابی‌های به‌عمل‌آمده در حوزه‌هایی نظیر ستاد خدمات پس از فروش شرکت‌های عرضه‌کننده خودرو یا واسطه خدمات پس از فروش و نمایندگی‌های مجاز تحت پوشش آن‌ها به همراه وضعیت رتبه‌بندی نهایی شرکت‌ها در ۲ دسته خودروهای سواری و سنگین تشریح شد.

 ضرورت استمرار ارزیابی‌ها و نوآوری در روش‌ها
سهیل معمارباشی، مدیرکل صنایع حمل‌ونقل وزارت صمت در این جلسه ضمن تقدیر و تشکر از تلاش‌های به‌عمل‌آمده در راستای تهیه و تکمیل گزارش مذکور ابراز امیدواری کرد با استمرار اجرای این ارزیابی‌ها و نوآوری در روش‌های مورد استفاده، در آینده نزدیک شاهد افزایش روزافزون کیفیت ارائه خدمات و درنهایت ارتقای سطح رضایتمندی مشتریان خدمات پس از فروش خودرو در کشور باشیم. 
در ادامه این جلسه، اشکان گلپایگانی؛ مدیرعامل شرکت بازرسی کیفیت‌واستاندارد ایران ضمن ارائه توضیحات کامل از روند اجرای فعالیت و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در اجرای ارزیابی‌ها، درخصوص اجرای شیوه‌های بازرسی ریموت در دوران شیوع بیماری کووید-۱۹ و بهره‌گیری از این روش‌ها در ارزیابی‌های خدمات پس از فروش و همچنین برنامه‌های توسعه‌ای و تحقیقاتی شرکت ISQI  در حوزه تست و بازرسی گزارشی ارائه کرد. 
ارزیابی‌های انجام‌شده طی یک سال گذشته جدول رتبه‌بندی و رده‌بندی نهایی خدمات پس از فروش عرضه‌کنندگان خودرو نشان می‌دهد گرید (سطح) یک خدمات پس از فروش همچنان دست‌نیافتنی بوده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =