بورس

شاخص کل بورس نیز دیروز با افزایش بیش از 57هزار واحدی در تراز یک‌میلیون و 664 هزار واحدی قرار گرفت.

به گزارش «اخبار خودرو»،روز گذشته سرانجام نمادهای بزرگ خودرویی یعنی ایران‌خودرو، سایپا و گسترش سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو (خگستر) باز شدند که این مساله باعث شد صف‌های فروش سایر نمادهای این گروه جمع‌آوری شود. هرچند این بازگشایی مصادف با افزایش بیش از 57هزار واحدی شاخص کل بود، اما موجب نشد آن‌ها با درصد بالایی باز شوند. از سوی دیگر، قیمت پایانی دو شرکت ایران‌خودرو و گسترش سرمایه‌گذاری ایران خودرو منفی، اما قیمت پایانی سایپا با رشد 5 درصدی همراه شد.

   5 نماد خودرویی سبزپوش شدند
در میان سایر نمادهای خودرویی، پارس‌خودرو، گروه بهمن، قطعات اتومبیل ایران و بهمن‌دیزل هم مثل سایپا مثبت شدند و در مقابل نمادهای نیرو محرکه، زامیاد، سایپا آذین، رادیاتور ایران، آهنگری تراکتورسازی ایران، ایرکا پارت‌صنعت، چرخشگر و کمک‌فنر ایندامین منفی خوردند. همچنین روز گذشته در گروه خودرویی طی 175هزار نوبت معاملاتی، 2.2میلیارد سهم به ارزش 1604میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفت و ارزش‌کل بازار این صنعت بورسی تا پایان معاملات روز سه‌شنبه بالغ بر 302هزار میلیارد تومان شد. شاخص کل بورس نیز دیروز با افزایش بیش از 57هزار واحدی در تراز یک‌میلیون و 664 هزار واحدی قرار گرفت.

   برتری جریان ورود پول نسبت به خروج آن
از ابتدای سال جاری تا ٢٠ شهریورماه شاهد ورود ١٢٠هزار میلیارد تومان ورود نقدینگی به بازار بوده‌ایم، درحالی‌که خروج نقدینگی در آن زمان حدود ۲۵هزار میلیارد تومان بود که این موضوع نشان‌دهنده برتری جریان ورود پول نسبت به خروج آن است. از سوی دیگر، با توجه به روندی که بورس تهران طی دو روز معاملاتی اخیر به خود گرفته است، می‌توان پیش‌بینی کرد اصلاح بازار به پایان برسد و پس از آن به رشد بازار سهام امید بست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =