به استثنای چندمورد، سال مالی ۲۰۱۹ با شرایط بسیار ضعیفی برای تایرسازان به پایان رسید. ازجمله این تایرسازان گروه «میشلن» بود که البته فروش آن تقریبا ۱۰درصد رشد داشت و به این‌ شرکت فرانسوی برای دستیابی به رده‌های بالاتر کمک کرد. 

به گزارش «اخبار خودرو»،به استثنای چند‌مورد، سال مالی ۲۰۱۹ با شرایط بسیار ضعیفی برای تایرسازان به پایان رسید. ازجمله این تایرسازان گروه «میشلن» بود که البته فروش آن تقریبا ۱۰درصد رشد داشت و به این‌ شرکت فرانسوی برای دستیابی به رده‌های بالاتر کمک کرد. 
نتایج سال مالی ۲۰۱۹ باعث شد موفقیت ۱۱ساله شرکت «بریجستون» به پایان برسد و این شرکت از جایگاه نخست به دوم سقوط کند. جهش فروش میشلن با مجموع فروش یک‌میلیارد و ۴۵۰ میلیون لیتری رقم خورده است. 
البته برای رسیدن به این آمار میشلن برند تایرساز ویژه آفرود به‌نام «کاموس» و تایرساز اندونزیایی یعنی «P.T» را اوایل سال ۲۰۱۹ در‌مجموع به‌ارزش ۵۴۵میلیون‌دلار خریداری کرد. براساس محاسبات وب‌سایت تایر‌بیزینس؛ میشلن در سال ۲۰۱۹ در‌مجموع درآمد ۲۵میلیارددلاری داشته است. 
رقمی که باعث شد بریجستون با درآمد ۲۴میلیارد و ۳۰۰میلیون‌دلاری به جایگاه دوم رانده شود. در این ارزیابی مواردی ازجمله فروش جداگانه استیل‌کرد، لاستیک مصنوعی یا کربن‌سیاه (دوده) محاسبه نشده است. 
همچنین برخی مواردِ خارج از روند تولید تایر مانند درآمد حاصل از اتو‌سرویس‌ها و فروشگاه‌های این شرکت‌ها نیز مورد محاسبه قرار نگرفته است. البته باید به‌این موضوع مهم توجه داشت شرکت‌هایی مانند گودیر، میشلن، بریجستون و کانتیننتال صدها فروشگاه اختصاصی تاسیس کرده‌اند و از این مراکز درآمد میلیون یا حتی میلیارد ‌دلاری کسب می‌کنند. 
به‌هر‌حال هنگام بررسی شرایط صنعتی تولید تایر توسط این برندها نمی‌توان این موارد را منظور کرد. در جایگاه سوم این جدول، «گودیر» با درآمد ۱۳میلیارد‌و ۷۰۰ میلیون دلاری قرار دارد. با فاصله‌ای نه‌چندان زیاد «کانتیننتال» آلمان در رده چهارم دیده می‌شود که افت ۴.۷درصدی فروش را تجربه و سودآوری ۱۱میلیارد و ۲۷۵ میلیون دلاری را ثبت کرده است. 
«سومیتومو» ژاپن درآمد ۷‌میلیارد و ۶۰ میلیون دلاری داشته و در جایگاه پنجم جهانی قرار می‌گیرد. «پیرلی» با ۵میلیارد و ۹۳۵ میلیون دلار در جایگاه ششم رده‌بندی شده است. برترین تایرساز کره‌ای در این لیست، «هانکوک» با درآمد ۵میلیارد و ۷۲۵ میلیونی تایرساز ایتالیایی را تعقیب می‌کند. 
«یوکوهاما»؛ سومین تایرساز ژاپنی این لیست است که درآمد ۴‌میلیارد و ۸۱۰ میلیون دلاری داشته است. «مکسیس»؛ تایرساز تایوانی در جایگاه نهم جهانی قرار دارد و ۳میلیارد و ۹۰۸ میلیون دلار درآمد داشته است. از کشور چین یک تایرساز ۶۰‌ساله به‌نام «هانگژو ژونگسه» یا «لاستیک ZC» با درآمد ۳‌میلیارد و ۵۸۵ میلیون دلار در این لیست به‌چشم‌ می‌خورد. «جی‌تی‌تایر» سنگاپور مقام یازدهم سال ۲۰۲۰ را کسب کرده و موفق به کسب درآمد ۳‌میلیارد و یک‌صد‌میلیون دلار شده است. «تویوتایر»، «کوپرتایر»، «لینگ‌لانگ» از چین، «آپولو» هندوستان (با‌درآمد ۲ میلیارد و ۲۵۷ میلیون دلار رتبه ۱۵) ، «نکسن»، «کوموهو»، «نوکیا»، «تایتان» و «جی‌کی» به ترتیب در جایگاه‌های بعدی تا رتبه بیستم سال مالی ۲۰۱۹ قرار می‌گیرند. 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =