نیسان 370Z

تصاویر ارسالی ازسوی مخاطبان نشان می‌دهد حجم خودروهای گذرموقت ورودی به کشور روبه‌افزایش است. این در حالی که باتوجه به گسترش بیماری کووید-19 و افزایش هزینه‌های ناشی‌از جهش نرخ ارز، انتظار می‌رفت برخلاف هر سال، امسال شاهد ورود و تردد خودروهای گذرموقت کمتری در کشور باشیم. 

 به گزارش «اخبار خودرو»،تصاویر ارسالی ازسوی مخاطبان نشان می‌دهد حجم خودروهای گذرموقت ورودی به کشور روبه‌افزایش است. این در حالی که باتوجه به گسترش بیماری کووید-19 و افزایش هزینه‌های ناشی‌از جهش نرخ ارز، انتظار می‌رفت برخلاف هر سال، امسال شاهد ورود و تردد خودروهای گذرموقت کمتری در کشور باشیم. 
از جدیدترین گذرموقت‌های رویت‌شده در کشور، یک دستگاه نیسان 370Z رودستر است که با رنگ مشکی و سقف پارچه‌ای قرمز رنگ، نگاه‌ها را در خیابان به‌خود جلب می‌کند. این خودرو که در اکثر کشورها به‌عنوان «سلطان دریفت» شناخته می‌شود، توانایی و مهارت بالایی در انجام حرکات نمایشی به‌خصوص دریفت و دونات دارد. از همین‌رو رانندگی با آن نیازمند مهارتی خاص است تا بتوان از پتانسیل‌های بالای آن لذت کافی را برد.

  آشنایی با نیسان 370Z
نیسان 370Z  مدل 2016، هفتمین نسل از سری مدل‌های اسپرت Z  شرکت پرآوازه نیسان محسوب می‌شود که اواخر سال 2008 به‌عنوان جانشین مدل بسیار موفق 350Z روانه بازار شد. این خودرو در دو کلاس کوپه و کروک عرضه می‌شود و شامل تیپ‌های مختلف است. نسخه کوپه این هیولای کوچک ژاپنی دارای پنج تیپ پایه، Touring، اسپرت، اسپرت Tech و Nismo و نسخه کروک آن در سه تیپ پایه، Touring و Touring اسپرت به خریداران ارائه می‌شوند. خودرو موردنظر، کوپه Touring است.

  ظاهر جذاب و تهاجمی
با نگاه کلی به بدنه نیسان 370Z  به وضوح می‌توان برخی مشخصات 240Z (مدل حدود40سال پیش) را در آن مشاهده کرد. درواقع طراحی 370Z مانند نسل پیشین به‌گونه‌ای است که دقیقا خصوصیات خودروهای کلاسیک اسپرت را به بیننده تلقین می‌کند. 
کاپوت کشیده و عضلانی و کابین کوچک و جمع‌وجور در مقایسه با ابعاد بدنه، ازجمله مشخصات آن به حساب می‌آیند. در نمای جلو شاهد طراحی ساده اما پویایی هستیم و چراغ‌های نیسان با طرح Z شکل نمود پیدا می‌کند. 
سپر بزرگ و حجیم که در طرفین خود نواری از LED را به‌عنوان دی‌لایت جای‌داده است، چهره‌ای تهاجمی‌تر برای نیسان 370Z  به ارمغان آورده است. در نمای جانبی نیز روی گلگیر جلو، نماد سری Z را می‌توان دید که در قالب راهنما روی گلگیر دیده می‌شود. به‌طورکلی می‌توان گفت ظاهر نیسان 370Z  از پیچیدگی خاصی برخوردار نیست اما طراحی بخش عقب کـــــــمی از این موضوع مستثناست. 
شیشه بزرگ و کشیده عقب که از سقف شروع و به اسپویلر اسپرت ختم می‌شود، ظاهر کوپه را به‌خوبی نشان می‌دهد. همچنین دو خروجی اگزوز دایره‌ای که در دیفیوزر خودنمایی می‌کنند، نوید قدرت خروجی موتور V6 را به بیننده می‌دهند. خودرو مذکور به‌دلیل اعمال تغییرات ظاهری، از چهره‌ای خاص برخوردار است.

  کابین کوچک اما دوست‌داشتنی
زمانی که وارد کابین نیسان 370Z می‌شوید، متوجه استفاده از متریال باکیفیت در فضای داخلی در مقایسه بــــا بسیاری از رقبای این خودرو زیبای ژاپنی خواهید شد. 
ممکن است خریداران به‌دلیل استفاده از صندلی‌هایی با روکش پارچه‌ای در مدل‌های پایین‌تر از آن مایوس شوند، اما وجود صندلی راحت راننده به لطف فرم زیبا و پشتی‌های مناسب، همچنین دید بسیار عالی صفحه کیلومترشمار به محض حرکت و بالا و پایین شدن فرمان، نظر آنان را تغییر می‌‎دهد. 
البته فضای فشرده کابین، کمبود جا برای گذاشتن اجسام حتی کوچک، دیواره میان پشت‌صندلی‌ها و فضای بار ازجمله نقاط ضعف این خودرو ژاپنی به‌شمار می‌روند. سقف کوتاه و ستون‌های عقب پهن موجب کوچک شدن پنجره عقب و دید اندک به بیرون شده؛ البته این ویژگی در خودروهای اسپرت قابل‌اغماض است. 
از امکانات و آپشن‌های این کوپه‌اسپرت می‌توان به چراغ‌های جلوی زنون، چراغ‌های حرکت در روز LED، دسترسی و استارت بدون کلید، کروزکنترل، کنترل آب‌وهوای اتوماتیک، روکش چرمی فرمان با قابلیت خم شدن به بالا و پایین، آینه‌های جانبی مجهز به گرمکن، روکش چرمی و یا جیر مصنوعی، روکش در از جنس جیر، روکش صندوق عقب (فقط در تیپ کوپه)، صندلی راننده با تنظیمات برقی و مجهز به گرم‌کن با قابلیت تنظیم در چهارجهت و صندلی سرنشین با قابلیت تنظیم به‌صورت برقی و در چهارجهت، صندلی‌های دارای سیستم تهویه (تنها در تیپ‌های کروک)، آینه الکتروکرومیک، سیستم سرگرمی با نمایشگر لمسی 7اینچی با مسیریاب ماهواره‌ای و قابلیت فعال‌سازی از طریق صدا، دوربین دید عقب، سیستم صوتی با قابلیت اتصال به بلوتوث تلفن‌همراه، ورودی USB/iPod، رادیوی ماهواره‌ای و هشت اسپیکر Bose اشاره کرد.

  مشخصات فنی قلب تپنده
قلب تپنده نیسان 370Z همچون قبل، از یک پیشرانه قدرتمند 7/3لیتری V6 نیرو می‌گیرد. این پیشرانه که درواقع نمونه بهینه‌سازی‌شده نیسان 350Z است، 24‌سوپاپ و 2میل‌سوپاپ دارد تا در کنار سیستم متغیر زمان‌بندی سوپاپ‌ها بتواند بیشینه قدرتی برابر با 332اسب‌بخار و حداکثر گشتاور 376نیوتون‌متر را در اختیار راننده قرار بدهد. 
این نیروی تولیدی به‌وسیله یک جعبه‌دنده 6سرعته دستی و یا یک جعبه‌دنده 7سرعته اتوماتیک به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. سنسورهای نصب‌شده در سیستم کلاچ و سیستم تعویض‌دنده نیز باعث می‌شوند بهترین دنده متناسب با وضعیت گوناگون رانندگی و همچنین میزان فشار بر پدال گاز انتخاب شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =