کد خبر: 231115
تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۹

دولت چین در راستای حمایت از تولید و استفاده از خودروهای هیدروژنی بسته‌ای جدید از سیاست‌های خود را با هدف بهبود زنجیره تامین این نوع خودروها ارائه کرده است. 

 به گزارش «اخبار خودرو»،دولت چین در راستای حمایت از تولید و استفاده از خودروهای هیدروژنی بسته‌ای جدید از سیاست‌های خود را با هدف بهبود زنجیره تامین این نوع خودروها ارائه کرده است. 
این بسته به‌طور خاص برای خودروهایی که برای مسافت‌های طولانی طراحی شده‌اند، مانند کامیون‌های سنگین مد نظر قرار خواهد گرفت. 
براساس این گزارش، چین پیوسته هیدروژن را به‌عنوان بخشی از ترکیب انرژی‌های آینده خود تبلیغ می‌کند و حتی در اوایل سال جاری میلادی برای نخستین بار آن را در میان منابع انرژی در یک قانون ملی گنجانده است. 
همچنین این کشور تلاش‌ برای تبلیغ هیدروژن را از تلاش برای گسترش خودرو‌های الکتریکی پلاگین متمایز کرده است. این دو نوع خودرو قبلا در دسته خودروهای انرژی جدید قرار می‌گرفتند و حالا برنامه‌ای برای وجود یک‌میلیون دستگاه خودرو پیل‌سوختی در جاده‌های چین تا سال 2030 تدارک دیده شده است. 
این رقم نسبت به‌سال گذشته که فقط 6 هزار دستگاه خودرو بود، افزایش چشمگیری یافته است؛ اما پس از انتشار گزارشاتی در سال گذشته مبنی بر اینکه پکن قصد دارد یارانه خودروهای پیل‌سوختی را در پایان سال جاری قطع کند، سوالاتی را در مورد احتمال موفقیت این طرح مطرح کرده است. 
با وجود حذف یارانه‌ها، به‌نظر می‌رسد پکن هنوز معتقد است فناوری پیل‌سوختی هیدروژنی برای بخش حمل‌ونقل آینده‌دار است. 
به‌گفته یک مقام ارشد وزارت دارایی چین، بسته جدید به‌دنبال کمک به‌شرکت‌هایی است که در زمینه پیل سوختی هیدروژن تحقیق کرده و این فناوری را توسعه می‌دهند. 
مقامات محلی نیز تشویق خواهند شد تا تولید خودرو هیدروژنی را در مناطق خود افزایش دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =