تلاش گروه روغن‌ سازی «SK» برای توسعه انرژی برقی

اس ‌کی ‌اینووِیشن کره‌جنوبی و گروه  هیوندای ‌موتور به‌عنوان دو کمپانی برتر کره‌ای در سطح دنیا مصمم هستند با یکدیگر همکاری مشترکی برای توسعه اکوسیستم خودروهای برقی و تولید باتری برای انواع جدیدی از خودروها داشته باشند.

به گزارش «اخبار خودرو»، دو طرف این توافق در دومین هفته از ماه سپتامبر آمادگی خود را برای همکاری در زمینه‌های مختلف تجاری مربوط به‌صنعت باتری از جمله راه‌حل‌های فروش، مدیریت سرویس‌های باتری و استفاده مجدد و بازیافت آن‌ها اعلام کردند.

گفتنی است این همکاری را می‌توان ناشی از نیاز مشترک هر دو شرکت برای افزایش سازگاری با محیط‌زیست و همچنین سودآوری از زنجیره ارزش تجاری تولید باتری دانست.

برخلاف قراردادهایی که بین شرکت‌های تولیدکننده باتری و خودروساز منعقد می‌شود، قرارداد بین اس‌کی و هیوندای متمرکز بر چرخه کامل سرویس‌دهی به‌مصرف‌کننده‌های باتری‌ است. به‌این ترتیب امکان اجاره یا خرید باتری با تسهیلات برای مصرف‌کننده نهایی نیز فراهم  می‌شود.

انتظار می‌رود این همکاری به‌ عقد قرارداد بین خودروسازان و باتری‌سازان شکل تازه‌ای بدهد.

از طریق این مشارکت دو طرف قصد دارند ثبات زنجیره تامین در هیوندای را تقویت کرده و برنامه‌های مدونی را برای چرخه بازیافت باتری‌ها تنظیم کنند.

این برنامه سبب ایجاد مشوق‌هایی برای کاهش انتشار کربن، تشویق به‌استفاده از  وسایل نقلیه برقی‌ و استفاده مجدد از باتری‌ها خواهد شد.

در نخستین قدم برای آغاز این همکاری قرار است روند اولیه جمع‌آوری و بررسی سلامت باتری نسخه برقی کیا نیرو در دستور کار قرار گیرد. به‌طور خاص این دو شرکت به‌دنبال راهکارهایی برای استفاده مجدد از باتری‌های خودروهایی هستند که مشتری از خروجی آن‌ها راضی نیست؛ اما می‌توان از سلول این باتری‌ها در کاربری‌هایی همچون سیستم‌های ذخیره‌ساز انرژی (ESS) استفاده کرد و چرخه حیات سلول‌های باتری را تا قبل از رسیدن به‌مرحله بازیافت فلزات با ارزشی همچون لیتیوم، نیکل و کبالت طولانی‌تر کرد.

انتظار می‌رود این نوآوری‌ها رقابت در صنعت بازیافت باتری را افزایش داده و همچنین نوعی پشتیبانی از هر دو شرکت برای ورود به‌عصر خودروهای برقی باشد.

یونگچو چی (Youngcho Chi) مدیر دفتر نوآوری‌های هیوندای‌موتور دراین‌باره گفت: «همکاری گروه هیوندای و SK به‌عنوان یکی از تامین‌کنندگان درجه یک انرژی به‌پروژه پلت‌فرم ماژولار برقی ما (E-GMP) که در سال ۲۰۲۱ معرفی خواهد شد، توان بیش‌تری برای فعالیت خواهد داد. ما انتظار داریم همکاری ما نقش بسزایی در تقویت رقابت‌پذیری هیوندای و کیا در حمل‌ونقل پاک و همچنین گسترش عرضه خودروهای سازگار با محیط‌زیست داشته باشد.» 

همچنین دونگسئوب جی (Dongseob Jee) مدیر بخش کسب‌وکار انرژی‌های جدید SK درباره این همکاری گفت: «هدف ما افزایش محبوبیت خودروهای برقی در بازار جهانی است و اس‌کی‌اینووِیشن مجهز به دو فناوری پیشرفته در تولید باتری و بازیافت آن شده است و هر دو شرکت هیوندای‌موتور و اس‌کی یک سیستم همکاری یکپارچه ایجاد خواهند کرد تا فرصت‌های جدید تجاری را در کل زنجیره مصرف باتری بررسی کنند.»

گفتنی است این نخستین همکاری شرکت‌های مرتبط با صنعت روانکارها و خودروسازان در حوزه تولید باتری نیست و پیش از این نیز (طی ماه گذشته) بخش نوآوری‌های توتال فرانسه آغاز همکاری خود را با گروه PSA برای تولید باتری خودروهای پژو، سیتروئن، وکسهال و اوپل اعلام کرده بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =