کد خبر: 231180
تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۸
موتورسیکلت

این روزها پارکینگ‌های پلیس مملو از موتورسیکلت‌هایی شده که طی چند سال گذشته توقیف شده اند.

 به گزارش «اخبار خودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، هر راننده وسیله نقلیه‌ از اعمال قانون شدن وسیله خود رضایت ندارد، اما به واسطه تخلفاتی که انجام میدهد جریمه و اعمال قانون می‌شود.

در سطح شهر تهران روزانه تعداد زیادی موتور سیکلت تردد می‌کنند و بسیاری از این موتور سیکلت‌ها نیز تخلفات زیادی را انجام می‌دهند که اگر بخواهیم به تعدادی از آن‌ها اشاره کنیم، میتوانیم به تردد در پیاده راه‌ها و عبور از خیابان‌های یکطرفه و... اشاره داشته باشیم.

برخی از تخلفات رانندگان وسایل نقلیه باعث ناراحتی عابران پیاده شده، چراکه به عنوان مثال مسیر پیاده راه تنها برای تردد عابران پیاده طراحی شده و موتور سیکلت سواران نباید از آن عبور کنند.

البته این تخلفات از چشم پلیس دور نمی‌ماند و پلیس راهور هم با توجه به وظیفه ذاتی خود همه روزه با تخلفات برخورد می‌کند و این برخورد به ۲ صورت جریمه و توقیف است.

بسیاری از تخلفاتی که رانندگان وسایل نقلیه انجام می‌دهند، تنها به جریمه کفایت نمی‌کند و نیاز به توقیف دارند که در بحث توقیف موتورسیکلت‌ها مشاهده شده با خودروهای به اصطلاح کفی آن‌ها را به پارکینگ منتقل می‌کنند.

بعد از آنکه وسایل نقلیه توقیف می‌شوند، برای ترخیصشان نیاز به اقداماتی مانند پرداخت جریمه و .. است که البته این روزها شاهد هستیم در بحث ترخیص موتور سیکلت‌ها ظاهرا مشکلاتی وجود دارد.

در روزهای گذشته به یکی از پارکینگ‌هایی که وسایل نقلیه توقیفی در آن وجود دارند سری زدیم تا ببینم چه تعداد موتور سیکلت در این پارکینگ وجود دارد.

دریای موتورسیکلت در انتهای این پارکینگ قابل مشاهده بود و با یک حساب و کتاب ساده مشخص است بیش از ۱۶ هزار موتورسیکلت توقیفی تنها در این پارکینگ وجود دارد و سال‌ها از توقیف آن‌ها گذشته، اما صاحبان آن‌ها پی این موضوع و ترخیص آن‌ها را نمی گیرند.

به گفته برخی مسئولان مربوطه، علت اینکه در سال‌های گذشته بسیاری از افراد به سراغ موتور سیکلت‌های توقیفی خود نمی‌رفتند، جریمه‌های بالا، هزینه پارکینگ و ... بود که به گفته صاحبان آن‌ها ترخیص موتور سیکلتشان صرف ندارد و موتور سیکلت دیگری خریداری می‌کردند.

چراکه به عنوان مثال قیمت آن موتور سیکلت در سال‌های گذشته بین ۸۰۰ تا ۱ میلیون تومان بوده و زمانی که جریمه آن بیشتر از قیمت موتور باشد، فرد دنبال آن نمی‌آید، اما این روزها قیمت این موتور سیکلت‌ها افزایش زیادی داشته و دیگر نمی‌توان گفت ترخیص آن صرف ندارد.

این موتورسیکلت‌های توقیفی تنها چند سال داخل پارکینگ نگهداری می‌شوند و به گفته برخی مسئولان پس از گذشت چند سال به دستگاه‌هایی واگذار می‌شوند و گاهی اوقات هم مزایده گذاشته می‌شوند.

دغدغه صاحب پارکینگ هم در این رابطه زیاد است و به گفته صاحبان پارکینگ‌ها تجمع این همه موتور برایشان دست و پا گیر شده است.

سردار سرتیپ دوم محمد حسین حمیدی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: در داخل پارکینگ‌ها بیش از ۷۰ هزار موتور سیکلت وجود دارد که به دلایل مختلفی از جمله تردد در خط ویژه، تردد در پیاده راه‌ها و انجام حرکات مخاطره آمیز توقیف شده و به پارکینگ‌ها هدایت شده‌اند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ افزود: مدت‌ها است که این موتور سیکلت‌ها در پارکینگ‌ها هستند و مالکانشان به دلیل هزینه بالایی که ترخیص آن‌ها دارد مراجعه نمی‌کنند.

او با بیان اینکه موتور سیکلت وسیله نقلیه سبکی است و تردد راحتی دارد گفت: افراد اگه مقررات رانندگی را رعایت نکنند، حوادث بسیار وخیمی را برایشان ایجاد می‌کند.

سردار حمیدی بیان کرد: پلیس مصمم هست با تخلفات موتورسیکلت که بالغ بر ۵۰ درصد از حوادث را در سطح شهر تهران تشکیل میدهد برخورد داشته باشد و اجازه ندهد که این حوادث گسترش پیدا کند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ افزود: از هموطنان می‌خواهیم تابع ضوابط و مقررات رانندگی کنند و با رعایت مقررات ضامن ایمنی خود و خانواده‌شان باشند.

او افزود: توصیه می کنیم رانندگان موتور سیکلت اجازه ندهند وسایل نقلیه‌شان به توقیف برسد و تخلفاتی که منجر به توقیف می‌شود را انجام ندهند و با ایمنی تردد داشته باشند تا انضباط ترافیکی خوبی در سطح شهر حاکم شود.

سردار حمیدی بیان کرد: این جابجایی قیمت‌ها یک فرصتی را ایجاد کرده تا مالکان برای ترخیص وسیله نقلیه خود مراجعه کنند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ ادامه داد:همچنین این موضوع میتواند یک فرصتی برای کسانی که برای وسیله نقلیه خود ارزشی قائل نبوده‌اند، باشد تا به سراغ وسیله خود بروند.

باتوجه به این موضوعات، بهتر است مالکان این نوع موتور سیکلت‌ها به سراغ وسایل نقلیه‌شان بروند تا از پارکینگ‌ها ترخیص شوند، چراکه با افزایش قیمتی که موتور سیکلت‌ها داشته اند، ترخیص‌شان به صرفه است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =