اگر سنسور دمای آب معیوب شده باشد در زمان روشن شدن خودرو، دود سیاه از اگزوز آن خارج می‌شود. در این حالت باید ضمن بررسی سنسور دمای آب در صورت نیاز برای رفع مشکل این قطعه تعویض شود. 

خودرو پژو پارس مدل 93 دارم و پس از روشن شدن، دود سیاهی از اگزوز آن خارج می‌شود. این درحالی است که در دورموتورهای بالا، چنین مشکلی به‌وجود نمی‌آید. همچنین چند روزی است چراغ روغن روشن شده و خاموش نمی‌شود. از طرفی در زمان فشردن دکمه شیشه‌بالابر سمت راست خودرو، شیشه جابه‌جا نمی‌شود؛ علت چیست؟

 به گزارش «اخبار خودرو»،خروج دود سیاه از اگزوز در خودروهای انژکتوری آن هم در حالت عادی سه علت عمده دارد.
  اگر سنسور دمای آب معیوب شده باشد در زمان روشن شدن خودرو، دود سیاه از اگزوز آن خارج می‌شود. در این حالت باید ضمن بررسی سنسور دمای آب در صورت نیاز برای رفع مشکل این قطعه تعویض شود. 
   اما اگر در صورت تعویض این سنسور باز هم مشکل پابرجا باشد، باید بخش اساسی سیستم سوخت‌رسانی موتور بررسی و در صورت نیاز قطعات آن تعویض شود. به‌عبارت دیگر در این حالت ممکن است اورینگ انژکتور نشتی داشته باشد و به‌همین دلیل موتور دود سیاه تولید کند. در این شرایط برای رفع مشکل باید اورینگ انژکتور تعویض شود.
  اما در نظر داشته باشید که برخی مواقع برطرف کردن نشتی اورینگ انژکتور نمی‌تواند در برطرف کردن مشکل تاثیرگذار باشد و بنابراین نیاز است که انژکتورهای موتور نیز بررسی شود. زیرا در زمان گرفتگی انژکتور، چنین اشکالی به‌وجود می‌آید. بر این اساس باید انژکتورهای موتور شست‌وشو داده شود تا مشکل رفع شود. (همچنین باید گفت منظور از شست‌وشوی انژکتور، استفاده از اسپری شست‌وشودهنده نیست؛ بلکه باید چهار انژکتور مربوطه خودرو شما باز شود و در درون دستگاه شست‌وشوی انژکتور قرار داده شود.) همچنین روشن شدن چراغ روغن ناشی از یکی از دلایل زیر است:   اگر فشنگی روغن ‌موتور خودرو شما معیوب شده باشد یا به‌دلیل اتصالی کردن به‌درستی کار نکند، چراغ روغن به‌حالت ثابت روشن باقی می‌‌ماند. در این حالت برای رفع مشکل باید فشنگی روغن تعویض شود. 
   همچنین در نظر داشته باشید که نیاز است هرچند وقت ‌یک‌بار و پیش از تعویض روغن‌موتور سطح آن بررسی شود. زیرا ممکن است به‌دلیل افزایش دمای کاری موتور، بخشی از روغن‌موتور تبخیر شود و این امر سبب کاهش میزان روغن موجود در کارتل می‌شود و بر این اساس فشنگی یا همان سنسور مربوطه‌ای که میزان سطح روغن را به‌نمایش می‌گذارد، سبب روشن شدن چراغ روغن می‌شود تا مالک خودرو را از پایین بودن سطح روغن‌موتور آگاه سازد.
  از سوی دیگر اگر اویل‌پمپ (پمپ روغن) باتوجه به‌کارکرد موتور و البته عمر مفید این قطعه به‌درستی عمل نکند، می‌تواند سبب روشن شدن چراغ روغن شود. هرچند که اویل‌پمپ به‌ندرت معیوب می‌شود، اما ضعیف کار کردن این قطعه بسیار مشهود است. زیرا اگر توانایی رساندن روغن به‌قطعات دوار را نداشته باشد سبب افت فشار روغن و نهایتا روشن شدن چراغ روغن می‌شود. در این حالت باید ضمن بررسی اویل‌پمپ توسط مکانیک یا شخص متخصص در صورت نیاز این قطعه تعویض شود. اما درپاسخ به‌بخش آخر سوال شما باید گفت شیشه‌بالابر برقی ممکن است به‌دو علت از کار بیفتد. 
نخست‌اینکه موتور الکتریکی که وظیفه بالا یا پایین بردن شیشه را برعهده دارد، ضعیف شده باشد یا باتوجه به‌ماهیت آن اتصالی کرده باشد که دراین صورت توان حرکت دادن شیشه را نخواهد داشت. در این حالت برای رفع مشکل باید موتور الکتریکی تعویض شود. همچنین اگر با تعویض موتور الکتریکی مشکل برطرف نشود، باید دکمه‌های مربوط به‌شیشه‌بالابر و حتی مدار مربوطه بررسی و در صورت نیاز برای رفع مشکل این قطعات تعویض شوند. 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =