در پاسخ به‌بخش نخست سوال شما باید گفت روشن شدن چراغ باتری و خاموش نشدن آن در پشت آمپر، دو علت عمده دارد.

 خودرو پژو 405 مدل 95 دارم و دو روز است در زمان استارت و حتی پس از روشن شدن خودرو، چراغ باتری در پشت آمپر روشن باقی می‌ماند و خاموش نمی‌شود. علاوه بر این هنگام حرکت روی دست‌اندازها و سطوح ناهموار اگر سرعت خودرو کم‌تر از 20 کیلومتر برساعت باشد، ناگهان خاموش می‌شود. همچنین یک هفته‌ است در زمان فشردن پا روی پدال ترمز، صدای نامتعارفی از چرخ جلو به‌گوش می‌رسد و اگر در سرعت بالا ترمز بگیرم، خودرو به‌سمت چپ جاده متمایل می‌شود؛ علت چیست؟

 به گزارش «اخبار خودرو»، در پاسخ به‌بخش نخست سوال شما باید گفت روشن شدن چراغ باتری و خاموش نشدن آن در پشت آمپر، دو علت عمده دارد. 1- باتوجه به‌کارکرد خودرو شما اگر باتری آن تاکنون تعویض نشده است، با توجه به‌اینکه این قطعه نیز همانند دیگر قطعات تعویضی عمر مشخصی دارد، بنابراین برای پیشگیری از بروز مشکل باید پس از مدت‌زمان مشخصی تعویض شود. براین اساس ممکن است باتری خودرو شما توانایی گذشته را برای راه‌اندازی خودرو نداشته باشد و این به‌معنای معیوب شدن صفحات داخلی باتری یا ضعیف شدن آن است. بنابراین روشن شدن چراغ باتری در پشت پنل و خاموش نشدن آن می‌تواند به‌دلیل معیوب بودن باتری یا به‌اصطلاح ضعیف شدن آن باشد. 
2- اما در نظر داشته باشید که برخی مواقع باتری خودرو شما سالم است و توانایی راه‌اندازی خودرو را نیز دارد، اما چراغ باتری در پشت پنل روشن باقی می‌ماند و دیگر خاموش نمی‌شود که این موضوع ناشی از خرابی یا معیوب شدن دینام خودرو است. زیرا اگر قطعات ثابت و حتی متحرک دینام پس از مدتی کارکرد معیوب شود، توانایی شارژ کردن باتری را نخواهد داشت و در این حالت امکان روشن شدن چراغ‌ باتری در پشت پنل وجود دارد. این نشانگر آن است که باتری خودرو به‌زودی (در هنگام سرعت یا در حالت سکون و پارک) توانایی روشن نگه داشتن و روشن کردن موتور را نخواهد داشت. 
بنابراین برای رفع چنین مشکلی به‌نمایندگی مربوطه مراجعه کنید که در این هنگام ابتدا باتری خودرو و سپس دینام آن توسط کارشناس فنی بررسی  و درصورت نیاز این قطعات تعویض می‌شود. از سوی دیگر باتوجه به‌اینکه شما بیان کردید که خودرو تنها حین حرکت روی سطوح ناهموار و دست‌اندازها خاموش می‌شود، این اشکال تنها به‌عملکرد یک سیستم الکتریکی هوشمند با نام سوئیچ اینرسی مربوط می‌شود. این قطعه الکتریکی وظیفه دارد با وارد آمدن ضربه به‌خودرو (در خودروهای مجهز به‌سیستم سوخت‌رسانی انژکتوری) برق خودرو را قطع کند تا از حادثه جدی جلوگیری شود. 
بنابراین اگر در سرعت‌های پایین و در زمان حرکت روی سطوح ناهموار چنین مشکلی برای خودرو شما به‌وجود می‌آید، به‌خرابی سوئیچ اینرسی مربوط می‌شود. اما در نظر داشته باشید که در بسیاری از مواقع به‌دلیل اتصالی در سوکت‌های مربوطه و اتصالات این قطعه، چنین ایرادی به‌وجود می‌آید که با بررسی این قطعه و تعویض آن مشکل برطرف خواهد شد. اما در پاسخ به‌بخش پایانی سوال شما باید گفت این مشکل دلایل مختلفی دارد: نخست‌اینکه اگر لنت‌ترمز خودرو شما به‌اصطلاح تمام شده باشد، به‌دلیل ساییده شدن لنت روی دیسک قسمت سخت آن با سطح فلز دیسک برخورد می‌کند و تولید صدا می‌کند. در این زمان برای رفع مشکل باید لنت‌ترمز تعویض شود. همچنین تنظیم نبودن لنت‌ و معیوب بودن دیسک ترمز نیز می‌تواند در بروز چنین‌مشکلی موثر باشد که پس از بررسی باید در صورت نیاز این قطعات تعویض شوند. در عین حال کشیده شدن خودرو به‌یک سمت مشخص هنگام رانندگی ناشی از تنظیم نبودن قطعات سیستم تعلیق است و اگر این قطعات نیز تنظیم باشند، در این صورت با تعویض لنت و دیسک ترمز مشکل برطرف خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =