درپاسخ به‌بخش نخست سوال شما باید گفت این مشکل سه علت عمده دارد و باید هر سه پارامتر بررسی شود. 1- از آنجا که موتور خودرو شما از تکنولوژی پایینی برخوردار بوده و از قطعه الکترومکانیکی چون استپرموتور برخوردار است، بنابراین در گام اول عیب‌یابی این قطعه باید مورد بررسی قرار گیرد. 

خودرو پژو روا دارم و بیش از چهار روز است به‌محض روشن شدن آن اگر پدال گاز را فشار ندهم، خاموش می‌شود. این مشکل صبح‌‌هنگام که دمای هوا کاهش می‌یابد بیشتر ایجاد می‌شود. همچنین حین حرکت صدای زیادی از کف خودرو به‌گوش می‌رسد؛ علت چیست؟

 به گزارش «اخبار خودرو»،درپاسخ به‌بخش نخست سوال شما باید گفت این مشکل سه علت عمده دارد و باید هر سه پارامتر بررسی شود. 1- از آنجا که موتور خودرو شما از تکنولوژی پایینی برخوردار بوده و از قطعه الکترومکانیکی چون استپرموتور برخوردار است، بنابراین در گام اول عیب‌یابی این قطعه باید مورد بررسی قرار گیرد. 
در این حالت ممکن است شفت داخلی استپرموتور گیر کرده باشد که دراین صورت برای رفع مشکل باید این قطعه باز و روغن‌کاری شود. همچنین اگر استپرموتور به‌اصطلاح کثیف شده باشد، در به‌وجود آوردن این مشکل موثر است و باید آن را تمیز کرد. اما اگر با تمیز شدن این قطعه نیز مشکل همچنان وجود داشته باشد، باید استپرموتور را تعویض کنید. 
2- همچنین اگر سنسور دمای آب با مشکل مواجه شده باشد یا به‌درستی کار نکند، چنین ایرادی را به‌وجود می‌آورد. بنابراین برای برطرف کردن مشکل باید این سنسور تعویض شود. 
3- ممکن است سنسور دریچه‌گاز نیز معیوب شده باشد و به‌درستی کار نکند یا خطایی را در ECU به‌وجود آورده باشد که با متصل شدن دستگاه عیب‌یاب به ECU و پاک کردن خطای موجود  مشکل برطرف می‌شود. البته در صورت برطرف شدن مشکل با انجام دو نکته قبلی، نیازی به‌انجام مورد سوم نیست. از سوی دیگر درپاسخ به‌بخش آخر سوال شما باید گفت این مشکل تنها به‌سیستم انتقال قدرت یا به‌عبارتی دیفرانسیل خودرو منوط می‌شود. 
باتوجه به‌اینکه خودرو شما از نوع دیفرانسیل‌عقب است، بنابراین باید گاردان را بررسی کرد. به‌بیان دیگر درصورت لقی اتصالات گاردان یا معیوب شدن رولبرینگ‌های اتصالات چهارشاخ، در زمان حرکت سر و صدای زیادی ایجاد می‌شود. بنابراین باید رولبرینگ‌های اتصالات چهارشاخ تعویض و لقی گاردان نیز رفع شود. 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =