تمام خودروهای دیزلی ب‌ام‌و و مینی که از ماه مارس سال جاری میلادی (اسفند ۹۸) تولید شده‌اند، به‌روزرسانی نرم‌افزاری برای امکان استفاده از سوخت دیزل HVO100 را دریافت خواهند کرد.

به گزارش «اخبار خودرو»،تمام خودروهای دیزلی ب‌ام‌و و مینی که از ماه مارس سال جاری میلادی (اسفند ۹۸) تولید شده‌اند، به‌روزرسانی نرم‌افزاری برای امکان استفاده از سوخت دیزل HVO100 را دریافت خواهند کرد. این نوع از سوخت دیزل قابلیت تجدیدپذیری داشته و از هر نوع سوخت دیزل فسیلی عاری است. بنابراین انتشار آلایندگی دی‌اکسیدکربن تا ۹۰ درصد کاهش پیدا خواهد کرد. 
کارل لیندوال، مدیر اطلاعات شعبه سوئد گروه ب‌ام‌و گفت: «برای بازار سوئد این اقدام به‌این معنی است که مدل‌های دیزلی ب‌ام‌و می‌توانند با پاک‌ترین منبع انرژی سوختی حرکت کنند. باتوجه به‌عرضه سراسری سوخت HVO100 در سوئد انتظار می‌رود از این ویژگی جذاب محصولات ب‌ام‌و استقبال زیادی شود.»
 این نوع از سوخت درواقع نسخه کپی‌شده از مولکول‌های هیدروکربنی سوخت دیزل است، اما چگالی انرژی آن کمی کمتر از سوخت‌های فسیلی است. درواقع HVO براساس استانداردهای اروپا یکی از سوخت‌های پارافینی به‌حساب می‌آید که با کد (EN15940) به‌ثبت رسیده است. 
گروه ب‌ام‌و مدت‌زمان زیادی است که برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای تلاش می‌کند. بخشی از این برنامه‌ها شامل بهبود کارایی پیشرانه‌های درون‌سوز است؛ اما در کنار این طرح‌ها پیشرانه‌های برقی، هیبرید، پلاگین-هیبرید و در آینده پیل‌سوختی نیز تولید می‌کند. 
با پیشرفت اخیری که در صنعت‌سوخت رخ داده و گزینه‌های جدیدی برای استفاده در خودروها ارائه شده است، ب‌ام‌و به‌چالش جدیدی دعوت شده تا برای هماهنگی با این سوخت‌ها تلاش بیشتری  کند. یکی از این سوخت‌های پاک را می‌توان HVO100 دانست که مخفف اخذشده از «روغن‌های گیاهی هیدروژنه» است و به‌طور کامل با مواداولیه تجدیدپذیر 
ساخته می‌شود. 
حال استفاده از این سوخت جدید برای انواع دیزلی از محصولات دو برند ب‌ام‌و و مینی امکان‌پذیر شده است. گروه ب‌ام‌و با در اختیار داشتن چهار برند ب‌ام‌و، مینی، رولزرویس و ب‌ام‌و موتورراد، یکی از پیشروترین کمپانی‌های خودروسازی در دنیا محسوب می‌شود که خدمات مالی و بیمه‌ای سطح بالا نیز به‌مشتریان خود عرضه می‌کند. 
شبکه تولید گروه ب‌ام‌و را ۳۱ کارخانه تولید و مونتاژ خودرو در ۱۵ کشور دنیا پوشش می‌دهد و شبکه فروش جهانی آن در بیش از ۱۴۰ کشور دنیا فعال است. گفتنی است در حال حاضر ۳ پیشرانه دیزلی در گروه ب‌ام‌و مورد استفاده قرار می‌گیرد. کد B37 با ظرفیت پیشرانه 5/1 لیتری در سری‌های یک و 2 اکتیوتورر و گرندتورر، X1 اس‌درایو ۱۶ دی از برند ب‌ام‌و و مینی One سه‌در و پنج‌در و همچنین مینی‌کوپر دی، سه‌در و پنج‌در استفاده شده است. 
پیشرانه کد B47 با ظرفیت 2 لیتر در سری شش G32، سری چهار F36، سری پنج F10، سری سه F30 و G20، سری یک و دو F20، X3 با کد اتاق F25، ایکس چهار G02 به‌همراه مینی‌کوپر و ایکس 2 استفاده شده است و درنهایت پیشرانه 3 لیتری کد B57 که در سری‌های 5، 6، 7، X3، X4، X5، X6، X7 و حتی سری 8 هم استفاده شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =