آتش‌‌نشان فرودگاهی

هم‌زمان با روز آتش‌‏نشانی، شرکت گواه (ارائه‌دهنده خدمات پس از فروش خودروهای ایران‌خودرو دیزل)، خودروهای آتش‏‌نشانی فرودگاهی را به شرکت فرودگاه‏ها و ناوبری هوایی کشور تحویل داد.

به گزارش «اخبار خودرو»،هم‌زمان با روز آتش‌‏نشانی، شرکت گواه (ارائه‌دهنده خدمات پس از فروش خودروهای ایران‌خودرو دیزل)، خودروهای آتش‏‌نشانی فرودگاهی را به شرکت فرودگاه‏ها و ناوبری هوایی کشور تحویل داد. در مراسمی که روز گذشته و هم‌زمان با روز آتش‏نشانی و هفته دفاع مقدس در شرکت گواه برگزار شد، خودروهای آتش‏نشان بومی‌شده توسط شرکت گواه، تحویل مسئولان ارشد شرکت فرودگاه‌‏ها و ناوبری هوایی کشور شد. این مراسم با حضور حجت‌الاسلام سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی، نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی؛ محمد امیرانی، معاون عملیات فرودگاهی کشور؛ حمید حاجی‌بیگی، مدیرکل آتش نشانی و هدایت زمینی شرکت فرودگاه‌‏ها و ناوبری هوایی کشور؛ حسین شجاعی، مدیر فرودگاه سمنان؛ محمد زالی، مدیرعامل شرکت ایران‌خودرودیزل و ایرج حسینی‌پژوه، مدیرعامل شرکت گواه برگزار شد.

   حرکت ایران خودرو براساس الگوی اقتصادی مقاومتی
در این مراسم میرتاج‌الدینی، نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی با تشکر از حرکت جهادی گروه صنعتی ایران‌خودرو دیزل، با اشاره به فرموده امام علی (ع) که دانش قدرت می‌آورد، گفت: «امروز مولفه برتری کشورهای قدرتمند، تکنولوژی و علم و دانش است و یکی از دشمنی‏‌های استکبار جهانی علیه ملت ما، ممانعت از انتقال تکنولوژی به کشور است.» 
وی افزود: «دشمن از یک‌سو تحریم‌های بانکی و اقتصادی و از سوی دیگر، تحریم در عرصه‌های علم و تکنولوژی را برای متوقف‌کردن حرکت ملت ایران ایجاد کرده است. اما ملت، جوانان و صنعتگران و مهندسان ما، این تهدید را به یک فرصت تبدیل کردند؛ تحریم‌ها را پشت سر گذاشتند و با اتکا به دانش بومی و توان علمی و فنی داخلی در عرصه‌های مختلف تکنولوژیک وارد شده و قله‌‏های پیشرفت آن را فتح کرده‏‌اند.» وی در ادامه با تشکر ویژه از مدیرعامل ایران‌خودرو دیزل، گفت: «امروز شاهد نمونه‏‌ای از این خودکفایی در ایران‌خودرو دیزل هستیم؛ خودروهای بزرگ و سنگین با امکانات بسیار عالی که ناوگان آتش‌نشانی کل کشور را به‌‏روز می‌کند و این نمونه‌ای از حرکت طبق الگوی اقتصاد مقاومتی است که رهبر عزیزمان همواره بر آن تاکید داشته‏ و امسال را با همین تاکید به نام جهش تولید مزین کرده‏‌اند.»
   کاهش وزن 70 درصدی با سازه تمام‌آلومینیومی
خودرو آتش‌نشانی ساخته‌شده در شرکت گواه، با سازه تمام‌آلومینیومی (Super Structure) ساخت داخل و کاهش وزن 70 درصدی نسبت به نمونه مشابه خارجی، برای اولین بار در کشور مجهز به سیستم الکترونیک کنترل عملیات اطفای حریق است و قابلیت‌هایی همچون اجرای عملیات اطفای حریق در حال حرکت و راهبری اطفا به‌صورت الکترونیکی از داخل کابین راننده را داراست. این غول آتش‏نشان همچنین دارای مانیتور سقفی با قابلیت پرتاب آب به طول 90 متر، مانیتور سپر با قابلیت پرتاب آب، فوم و پودر خشک به طول50 متر، پمپ با توان خروجی 6هزار لیتر بر دقیقه، دو عدد هوزریل جانبی با شلنگ 30 متری یک اینچ، سیستم الکترونیک PLC، سیستم پودر خشک، مخزن آب با ظرفیت 11هزار لیتر، مخزن فوم با ظرفیت هزار لیتر و سیستم انتقال قدرت Sandwich PTO ‏ است.

   سابقه ایران‌خودرو دیزل در تجهیز خودروهای آتش‌نشانی 
بهمن‌ماه سال گذشته نیز ایران‌خودرو دیزل طی مراسمی از دو دستگاه از خودروهای آتش‌نشانی که توسط این شرکت تجهیز شده بودند، رونمایی کرد. ایران‌خودرو دیزل توانسته بود با شرکت در مناقصه فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی کشور وظیفه تجهیز 12 دستگاه از خودروهای ولوو FM460 را در اختیار گرفته که در این میان دو دستگاه تحویل شد. 
براساس اعلام مدیرعامل ایران‌خودرودیزل، این شرکت در بخش خودروهای تجاری طیف گسترده‌ای از مینی‌بوس، ون، کامیون و... را در اختیار دارد که شامل بازسازی اتوبوس‌ها تا تولید ون پایه‌گازسوز می‌شود.  محمد زالی همچنین در این خصوص گفت: «در بخش کاربری خودروهای تجاری ازجمله آتش‌نشانی توانایی تولید محصولات موردنیاز فرودگاه‌ها، بنادر، پالایشگاه‌ها و... را داریم و این امکان را داریم تا برای شاسی کاربری‌هایی شامل برف‌روبی، نمک‌پاشی و برف‌پرتاب‌کن از شاسی‌های شرکت استفاده کنیم و سایر کاربری‌ها را در صورت عدم‌تولید از منابع دیگر تامین می‌کنیم. برای تولید محصولات آتش‌نشانی فرودگاهی هم شاسی مورد نیاز این سازمان را نداشتیم و مجبور به تامین آن از محصولات دیگر بازار شدیم.»  مدیرکل ایمنی و آتش‌نشانی فرودگاه‌های کشور نیز درخصوص همکاری این شرکت با گروه صنعتی ایران‌خودرو گفته بود: «با توجه به فرمایش‌های مقام معظم رهبری مبنی بر حمایت از تولید داخل و همچنین تاکید مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران درخصوص استفاده از توان داخلی شرکت‌های ایرانی، اداره کل آتش‌نشانی و هدایت زمینی هواپیما اقدام به خرید ۶۶ دستگاه شاسی ولوو FM460 کرد که طی یک فراخوان و مناقصه ۱۲ دستگاه از این خودروها برای تجهیز به شرکت گواه واگذار شد.»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =