بازار خودرو

با اعمال مجدد تحریم‌ها از سال ١٣٩٧ و افزایش قیمت ارز، روند افزایــــش قیمت خودرو این‌گونه بود که ابتدا شامل وارداتی‌ها می‌شد و پس از آن خودروهای داخلی با افزایـــــش قیمت مواجه می‌شدند.

 به گزارش «اخبار خودرو»،با اعمال مجدد تحریم‌ها از سال ١٣٩٧ و افزایش قیمت ارز، روند افزایــــش قیمت خودرو این‌گونه بود که ابتدا شامل وارداتی‌ها می‌شد و پس از آن خودروهای داخلی با افزایـــــش قیمت مواجه می‌شدند. اما طی دو ماه گذشته این روند معکوس شده و با افزایش تدریجی قیمت ارز، دردرجه نخست شاهد افزایش قیمت خودروهای تولید داخل هستیم و به‌نوعی داخلی‌ها و وارداتی‌ها در افزایش قیمت با یکدیگر مسابقه گذاشته‌اند و درنهایت قیمت‌ها به‌گونه‌ای شده است که ساعت به‌ساعت تغییر می‌کند و مدل‌های مختلف خودرو درعمل با اختلاف بسیار بالایی نسبت با آنچه به‌شکل رسمی اعلام می‌شود، معامله می‌شوند.  بیشترین تغییر قیمت در بخش‌هایی از بازار رخ داده که تنوع محصولات کمتر است و درواقع مشتریان با حق انتـــخاب محدودتری مواجه‌اند. 
با بررسی روند قیمت‌ها شاهد آن هستیم که افزایش قیمت در بخش خودروهای تولید داخل سطح بالا همانند مزدا ٣، سوزوکی ویتارا، پژو٢٠٠٨ و شاسی‌بلندهای چینی و همچنین  در بخش خودروهای وارداتی لوکس شامل برندهای مرسدس‌بنز، ب‌ام‌و، لکسوس و پورشه بیشتر از دیگر بخش‌ها بوده که دلیل آن عدم‌تنوع مدل در این دو بخش است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =