با توجه به‌اینکه موتورسیکلت شما دارای سیستم سوخت‌رسانی انژکتوری است، روشن شدن چراغ چک آن هم به‌صورت 4 مرتبه، می‌تواند ناشی از عدم کارکرد درست سیستم سوخت‌رسانی باشد.

 به گزارش «اخبار خودرو»،با توجه به‌اینکه موتورسیکلت شما دارای سیستم سوخت‌رسانی انژکتوری است، روشن شدن چراغ چک آن هم به‌صورت 4 مرتبه، می‌تواند ناشی از عدم کارکرد درست سیستم سوخت‌رسانی باشد.درواقع به‌دلیل وجود مشکل در سیستم سوخت‌رسانی یا در مسیر سوخت، چراغ‌چک بدین‌شکل روشن و خاموش می‌شود. بنابراین باید سیستم بررسی و ECU مجدد راه‌اندازی شود. 
از سوی دیگر در پاسخ به‌بخش دوم سوال شما باید گفت اگر سنسورهایی همچون دمای موتور و دمای هوا معیوب شده باشد، چنین مشکلی را به‌وجود می‌آورد که در دورهای پایین‌ موتور نامیزان کار می‌کند. بنابراین برای رفع مشکل باید این دو سنسور تعویض شوند. اما اگر با تعویض سنسورها مشکل باز هم وجود داشته باشد، باید دو علت دیگر را بررسی کرد. 
1- اگر ECU موتور با اشکال مواجه شده باشد، می‌تواند در به‌وجود آمدن این مشکل تاثیرگذار باشد؛ بنابراین باید ECU توسط تکنسین بررسی و پس از آن مجدد راه‌اندازی شود. همچنین این نکته را در نظر داشته باشید که اگر سنسور دریچه‌گاز موتورسیکلت شما با مشکل مواجه شده باشد، در به‌وجود آمدن چنین مشکلی تاثیرگذار است. 
بنابراین باید ECU به‌دستگاه عیب‌یاب متصل شود تا خطای مربوطه پاک و سنسوری که معیوب بوده را تعویض کنید. 
2- در موتورسیکلت‌های انژکتوری پیچ تنظیم هوای ورودی تعبیه شده که اگر این پیچ بیش از اندازه بسته باشد، برای رفع مشکل باید در حالت استاندارد قرار گیرد. 
این نکته را فراموش نکنید که برای عیب‌یابی موتورسیکلت‌های انژکتوری به‌صورت تخصصی تنها به‌نمایندگی مربوطه آن مراجعه کنید تا از تبعات جدی و خرابی‌هایی که می‌تواند به‌دلیل عدم عیب‌یابی صحیح به‌وجود آید، جلوگیری شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =