نوسان دور موتور در خودروهای انژکتوری می‌تواند چهار دلیل عمده داشته باشد. اما در نظر داشته باشید عیب‌یابی از راه دور به‌صورت کامل صحیح نیست و رفع چنین مشکلی بررسی‌های بیشتری را می‌طلبد.

به گزارش «اخبار خودرو»،نوسان دور موتور در خودروهای انژکتوری می‌تواند چهار دلیل عمده داشته باشد. اما در نظر داشته باشید عیب‌یابی از راه دور به‌صورت کامل صحیح نیست و رفع چنین مشکلی بررسی‌های بیشتری را می‌طلبد.
    از آنجا که استپرموتور نقش مهمی در تثبیت دور آرام موتور دارد و به‌عنوان قطعه‌ای الکترومکانیکی در روند کارکرد موتور تاثیرگذار است، بنابراین اگر این قطعه باتوجه به‌کارکرد بالا و به‌پایان رسیدن عمر مفیدش معیوب شده باشد، چنین مشکلی را ایجاد می‌کند. 
در چنین حالتی باید دردرجه نخست این قطعه تمیز شود و ضمن بررسی شفت آن، در صورت سالم و تمیز بودن شفت و عدم گیر کردن آن، اگر همچنان مشکل پابرجا باشد، استپرموتور را تعویض کنید تا مشکل به‌صورت کامل برطرف شود. 
   یکی از سیستم‌هایی که در موتور بنزینی نقش موثر و مهمی دارد و به‌عبارتی نبض موتور محسوب می‌شود، سیستم سوخت‌رسانی است و هرگونه ایراد در این سیستم و متعلقات آن می‌تواند سبب نامیزان کارکردن موتور شــود. 
بر این اساس ابتدا باید انژکتورهای موتور بررسی شود؛ چراکه ممکن است این قطعات باتوجه به دوگانه سوز بودن خودرو شما به‌اصطلاح گرفته باشند و سوخت مورد نیاز سیلندر‌ها را تامین نکنند. در این صورت باید ضمن باز کردن انژکتورها، این قطعات توسط دستگاه ویژه‌ای شست‌وشو داده شوند تا این مشکل برطرف شود.
   دریچه‌گاز نیز یکی از مواردی است که در تثبیت دور موتور نقش بسزایی دارد. به‌عبارت دیگر اگر این قطعه الکترومکانیکی نیز با مشکل مواجه شده باشد در به‌وجود آمدن این ایراد تاثیرگذار است. براین اساس باید دریچه‌گاز و متعلقات آن نیز بررسی و درصورت نیاز تعویض شوند تا دور موتور تثبیت و عیب برطرف شود.
   از دیگر سیستم‌های مهم در راستای راه‌اندازی موتور درون‌سوز بنزینی سیستم جرقه‌زنی است و اگر متعلقات این سیستم دچار اشکال شده باشند، قدرت جرقه‌زنی کاهش می‌یابد و این امر سبب مشکلاتی همچون نوسان در دورموتور می‌شود. 
در این حالت باید نخستین قطعه این سیستم که همان شمع است مورد بررسی قرار گیرد و با در نظر گرفتن استفاده از دو سوخت متفاوت، اگر شمع‌های موتور خودرو شما با اختلال مواجه شده باشند و به‌درستی عمل نکنند، برای رفع مشکل تعویض شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =