کد خبر: 231481
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۶

گروه ویتول که سال گذشته بیش از هشت میلیون بشکه نفت و فرآورده های نفتی را معامله کرد، وارد کسب و کار خودروهای کارکرده شد.

به گزارش «اخبار خودرو»،گروه ویتول شرکت جدیدی به نام واوا کارز تاسیس کرده و آن طور که در وب سایتش اعلام کرده، هدفش تبدیل شدن به مطمئن ترین پلتفرم معامله خودرو در جهان است.

این استارتاپ خرید و فروش خودروی کارکرده، جدیدترین نمونه از تلاش بزرگترین بازرگانان انرژی جهان برای متنوع کردن کسب و کار خرید، بلندینگ و حمل نفت و فرآورده های نفتی در بحبوجه گرایش جهانی به سمت سوختهای پاک است.

اگرچه ویتول پیش بینی کرده که تقاضای جهانی برای نفت حداقل تا سال ۲۰۳۰ به پیک خود نمی رسد اما تلاش برای متنوع سازی کسب و کار خود و فاصله گرفتن از نفت را از هم اکنون با جدیت آغاز کرده است. این شرکت سرمایه گذاریهایی در انرژی بادی و خورشیدی و ذخیره سازی انرژی انجام داده و اخیرا کسب و کارش در زمینه تجارت برق را تقویت کرده است. ویتول در شرکتی که پلاستیک را به دیزل و شرکتی که از زغال سنگ برای تولید مایعات هیدروکربن استفاده می کند، سرمایه گذاری کرده است اما راه اندازی استارتاپی برای خرید و فروش خودروهای کارکرده، مسیر جدیدی برای این شرکت بازرگانی نفت محسوب می شود.

قیمت خودروهای کارکرده در ترکیه در پی کمبود خودروهای صفر افزایش پیدا کرده است. افت ارزش لیره باعث شده مردم برای حفظ سرمایه در بحبوحه افزایش تورم به خرید خودروهای صفر بپردازند. وضعیت بازار خودرو در این کشور به سطحی رسیده که قیمت برخی از خودروهای کارکرده از مدل صفر همان خودرو بالاتر رفته است.

ویتول سرمایه ارزان فراوانی برای خرید خودروهای کارکرده دارد زیرا این شرکت که بزرگترین بازرگان نفت جهان است از میلیاردها دلار وام بانکی برای تامین هزینه فعالیتهای روزمره خود بهره می برد و همچنین در سود بردن از اختلاف قیمتها بین بازارهای جغرافیایی مختلف تخصص دارد.

بر اساس اطلاعات صفحه لینکدین واوا، این استارتاپ به دنبال استخدام شماری از موقعیتهای شغلی موردنظرش شامل مدیر مالی، مدیر محصول، مدیر پلتفرمها و مدیر علوم داده در لندن است.

ویتول و سایر شرکتهای بازرگانی بزرگ جهان، دانشمندان دیتا را استخدام کرده و پالایشگاههای دیتا را ایجاد می کنند تا به تفسیر و تحلیل میلیونها دیتای روزانه که شامل اطلاعات قیمت و فروش خودروهای کارکرده است، بپردازند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، استارتاپ واوا در ترکیه خارج از شرکت پترول آفیسی ویتول فعالیت می کند. پترول آفیسی سومین شرکت بزرگ ترکیه از نظر درآمد است.

ویتول در پاکستان هم بواسطه سهم ۴۰ درصدی در هاسکول پترولیوم حضور قابل توجهی دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =