کد خبر: 231559
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۶
کانسپت برقی رنو

طرح کلی کراس ‌اوور برقی جدید رنو که قرار است براساس پلت‌فرم CMF-EV ساخته شود، طی هفته آینده رونمایی خواهد شد.

البته این خودرو صرفا به‌عنوان یک کانسپت معرفی می‌شود که قرار است براساس آن نمونه تولیدی را مشاهده کنیم. تا زمانی که نسخه نهایی معرفی نشده می‌توان درباره این طراحی نظر داد. به‌عنوان مثال کلیات آن را می‌توان به کانسپت مورفز رنو تشبیه کرد.

به گزارش «اخبار خودرو»، این کانسپت قرار است در کنار داچیا اسپرینگ به‌عنوان اقتصادی‌ترین گزینه‌های مرتفع و تمام‌برقی در اروپا تبدیل شوند.

کانسپت مورفز با ارتفاع متغیر امکان قرارگیری در ارتفاع ۴ هزار و ۴۰۰ میلی‌متری در کمترین حالت تا ۴ هزار و ۸۰۰ میلی‌متری را دارد. این فناوری قرار بود درنهایت در یکی از محصولات رنو مورد استفاده قرار گیرد که ظاهرا قرعه به‌نام این خودرو افتاده است. 

مورفز قرار بود آزادی عمل پلت‌ فرم CMF-EV را برای اعضای اتحاد رنو، نیسان و میتسوبیشی به‌نمایش بگذارد. اما درمورد این شاسی‌بلند جدید شاید جریان کمی متفاوت باشد. 

این خودرو در ابعاد حدودی کاجار قرار می‌گیرد. بنابراین اشکودا انیاک برقی و کیا ای-نیرو را می‌توان رقیب خودرویی دانست که قرار است هفته آینده معرفی شود. 

غیر از هدلایت‌های خطی ال‌‌ای‌دی و دو رنگه بودن بدنه، اطلاعات زیادی حتی از طراحی نداریم و باید تا هفته آینده برای مشخص شدن جزئیات آن صبر کرد. 

از لحاظ فنی مورفز با باتری ۴۰کیلووات‌ساعتی عرضه می‌شود که امکان پیمایش ۲۵۰ مایل را فراهم می‌کند. اما نسخه دیگری با باتری ۵۰ کیلووات ساعتی نیز قابل سفارش بود که توان پیمایشی را تا ۴۳۵ مایل افزایش می‌داد. البته مشخص نیست که همین مشخصات برای خودرویی که هفته آینده معرفی ‌می‌شود نیز صادق باشد. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =