کامیونت ایسوزو NMR۸۵E شرکت بهمن دیزل

کامیونت ایسوزو NMR۸۵E به‌عنوان نخستین کامیونت دیزلی در کشور ۵ ستاره کیفی را به دست آورده است

به گزارش «اخبار خودرو»، پس از کسب رتبه نخست خدمات فروش و پس از فروش، بهمن‌دیزل برای اولین بار ۵ ستاره کیفی در خودروهای تجاری را کسب کرد. براساس گزارش شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، کامیونت ایسوزو NMR۸۵E شرکت بهمن دیزل بین خودروهای تولید ساخت داخل، موفق به کسب ۵ستاره کیفی شد. بر اساس گزارش ارزیابی کیفی انواع خودروها در شهریورماه امسال که از سوی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران تهیه شده، کامیونت ایسوزو NMR۸۵E به‌عنوان اولین کامیونت دیزلی در کشور ۵ ستاره کیفی را به دست آورده است.

کامیونت NMR۸۵E؛ تنها پنج‌ستاره کیفی

شرکت بهمن دیزل قصد افزایش کیفی محصولات خود را در یک برنامه زمان‌بندی شده دارد و براساس جدیدترین گزارش شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران از ارزیابی کیفی خودروهای سنگین تولیدی در شهریورماه سال ۹۹، کامیونت ایسوزو NMR۸۵E شرکت بهمن‌دیزل در بین خودروهای تولید ساخت داخل، با ارتقای یک ستاره موفق به کسب پنج ستاره کیفی شد. 

این کامیونت ۵.۲ تن که مدل NMR۸۵E ایسوزو شرکت بهمن‌دیزل به حساب می‌آید، نخستین کامیونت دیزلی در کشور و اولین خودرو تجاری گروه بهمن محسوب می‌شود که پنج ستاره کیفی را کسب کرده است.

بررسی مشخصات کامیونت پنج‌ستاره بهمن

این خودرو دارای موتور ۳۰۰۰ سی‌سی چهار سیلندر خطی، اینتر کولر و توربوشارژ است، به سیستم هوشمند ECM نیز تجهیز شده و مطابق با استانداردهای آلایندگی اروپا از DPD بهره می‌برد. موتور این کامیونت توانایی تولید ۱۵۰ اسب‌بخار قدرت و گشتاوری معادل ۳۸۲ نیوتون‌متر را دارد. از دیگر ویژگی‌های این خودرو می‌توان به کاتالیست اگزوز، کولر و فرمان هیدرولیک و دید گسترده و راحتی در سوار و پیاده شدن این خودرو اشاره کرد.

محصولات بهمن‌دیزل در گزارش کیفی شهریور

در این ارزیابی سایر محصولات بهمن‌دیزل نیز در بین خودروهای تولیدی ساخت داخل، در سطح بالایی از کیفیت قرار گرفته‌اند. در بخش مســــافربری در گروه خودروهای مینی‌بوس و میدل‌باس، مینی‌بوس ایسوزو سحر و شیلر متعــــلق به این شرکت، چهار ستاره کیفی را کسب کرده است. 
در گروه خودروهای باری، کامیونت ایسوزو NPR۷۵K موفق به کسب چهار ستاره کیفی شده‌ و کامیونت شیلر نیز سه ستاره کیفی را کسب کرده‌ و در بخش کامیون‌ها، کامیون ایسوزو NPR۷۵M چهار ستاره کیفی را به خود اختصاص داده است.

این خودرو دارای موتور 3000 سی‌سی چهار سیلندر خطی، اینتر کولر و توربوشارژ است، به سیستم هوشمند ECM نیز تجهیز شده و مطابق با استانداردهای آلایندگی اروپا از DPD بهره می‌برد. موتور این کامیونت توانایی تولید 150 اسب‌بخار قدرت و گشتاوری معادل 382 نیوتون‌متر را دارد

نگاهی به حضور بهمن‌ دیزل در گزارش مردادماه

ذکر این نکته نیز حائز اهمیت است که خودروهای تجاری گروه بهمن در دوره‌های پیشین همواره پای ثابت گزارش کیفی بوده است. این در حالی است که محصولات این خودروسازی با حضور در گزارش کیفی، موفق به کسب بیشترین ستاره‌های این ارزیابی شده‌اند. 

در مردادماه سال جاری در سگمنت مینی‌بوس و میدل‌باس شاهد حضور ۲ محصول سحر و شیلر از این خودروسازی بودیم که به‌عنوان تنها خودروهای این سگمنت هر کدام موفق به کسب ۴ ستاره کیفی شدند. 

همچنین کامیونت ایسوزو NMR۸۵، NMR۷۵K و شیلر، ۳ محصول از ۴ محصول این سگمنت بودند که ۲ کامیونت ایسوزو ۴ ستاره کیفی و کامیونت شیلر ۳ ستاره کیفی را به دست آوردند.

در شهریورماه نیز این بخش شاهد شرکت نخستین محصول پنج‌ستاره بهمن دیزل در گزارش کیفی بوده است؛ اتفاقی که پیش از این در میان تمام خودروسازان دیده نشده است. در بخش کامیون‌ها نیز در مردادماه کامیون ایسوزو NPR۷۵M در میان دو محصول این سگمنت با ۴ ستاره کیفی در جایگاه نخست نشست. 

کفه سنگین تجاری ‌سازان بهمن در گزارش کیفی

البته باید به این موضوع هم اشاره داشت که دیگر تجاری‌سازی گروه بهمن، یعنی سیباموتور مانند بهمن‌دیزل هم هر ماه در ارزیابی‌های گزارش کیفی شرکت دارد. 

از میان ۱۱ خودرو تجاری حاضر در گزارش شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، ۶ خودرو از محصولات بهمن‌دیزل مشارکت داشته و در بخش کشنده‌ها نیز محصول کشنده FAW J۶ با ۳ ستاره کیفی حضور داشته است.  

حضور این دو زیرمجموعه تجاری‌ساز گروه بهمن در تیرماه نیز چشمگیر بود که از میان ۱۳ محصول؛ ۶ محصول متعلق به بهمن‌دیزل و ۳ محصول متعلق به سیباموتور بوده است.

به نظر می‌رسد مشارکت پرمحصول و کیفی این خودروسازی در مقایسه با سایر خودروسازان داخلی، نشان از توانایی این خودروسازی در توسعه و تولید پایدار محصولات و افزایش سطح کیفی آن‌ها دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =