کد خبر: 231609
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۷
جایگاه سوخت

هنوز نمی‌توان در مورد طرح جدید ستاد کرونا نظری داد ، اما نظر به این که این بار پای پول و جریمه در میان است، می‌توان امید داشت هم واحدهای نظارتی و اجرایی با دقت بر عملکرد واحدها و شهروندان نظارت کنند

به گزارش «اخبار خودرو»، بهناز جلالی‌پور در سرمقاله امروز (چهارشنبه ـ ۲۳ مهرماه ۱۳۹۹ ) روزنامه «دنیای خودرو»، به موضوع « طرح جدید ستاد کرونا در رابطه با تخطی از الزام استفاده از ماسک و پرداخت جریمه » پرداخت.

عضو شورای سردبیری روزنامه «دنیای خودرو» در این باره نوشت:

کووید-۱۹ همچنان در تهران قربانی می‌گیرد، هر روز رکورد خود را می‌شکند، وضعیت را بحرانی‌تر می‌کند و هشدارها مانند قبل ادامه دارد. اما در تازه‌ترین تصمیم- اتفاقی که می‌توانست از روزهای نخستین و هم‌زمان با تعطیلی برخی صنوف و دورکاری ادارات انجام شود- الزام و اجباری شدن استفاده از ماسک در فضای عمومی و وسایل حمل‌ونقل است. 

ستاد کرونا در شرایطی برای حضور در شهر استفاده از ماسک را الزامی و برای تخطی از آن جریمه تعیین کرده است که دیگر کادر درمان از پای درآمده، تعداد بیماران افزایش یافته، تختی برای پذیرش وجود ندارد و نقشه کشور یک دست سرخ شده است. این رنگ زمانی هر روز سرخ و سرخ‌تر شد که آمار کشور یک‌باره دو رقمی و سیر مرگ صعودی شد. 

گذشته از صنوفی مانند کافه‌ها و رستوران‌ها که حتی در برخی موارد به‌صورت مخفیانه مشغول کار هستند و تا جای ممکن ظواهر تعطیلی را حفظ می‌کنند، هرچند مشتریان میزها را اشغال کرده‌اند و مقررات ستاد کرونا را شکسته‌اند، ضمانت اجرایی تعطیلی برخی صنوف، اخلاقی بود اما به نظر می‌رسد چندان کارایی نداشته باشد. 

در همان روزهای شیوع کرونا یکی از اماکنی که محل اصلی دادوستد ویروس کرونا معرفی شد، جایگاه‌های سوخت بودند. همان زمان مقرر شد رانندگان در خودرو بنشینند و کارکنان جایگاه عملیات را انجام دهند و در مقابل هم تقاضای انعام نداشته باشند. کارکنانی که مجهز به ماسک و دستکش هستند و جایگاه‌هایی که به صورت مرتب استریل می‌شوند. 

جایگاه‌داران اعلام کردند دولت کمکی برای استریل جایگاه‌ها نکرده و آنها باید از جیب این هزینه را پرداخت کنند و بعد هم مشخص نشد این کار به‌طور مستمر انجام می‌شود یا خیر؛ و باتوجه به حجم تردد در جایگاه‌ها دو تا سه‌بار گندزدایی جایگاه‌ها کفایت می‌کند یا خیر؟

اما حالا در همین روزهایی که وضعیت خطرناک‌تر از هر زمانی است، کارکنان جایگاه بنزین بدون دستکش و گاه بدون ماسک در گوشه‌ای لم داده‌اند، رفت‌وآمدها را نگاه می‌کنند و اگر تقاضای کمک داشته باشید تا از خودرو پیاده نشوید، انعام را بی‌تعارف از کارت شما برمی‌دارند. هرچند پیش‌تر اعلام شده بود این کار بخشی از وظیفه آنهاست.

هنوز نمی‌توان در مورد طرح جدید ستاد کرونا نظری داد که آیا نتیجه مثبتی خواهد داشت یا خیر، اما نظر به این که این بار پای پول و جریمه در میان است، می‌توان امید داشت هم واحدهای نظارتی و اجرایی با دقت بر عملکرد واحدها و شهروندان نظارت کنند و هم مردم از ترس پرداخت جریمه دقت بیشتری به خرج دهند، چراکه جریمه دیگر شوخی ندارد. شاید اگر این طرح نتایج مثبتی داشته باشد و منابع قابل‌توجهی را جمع کند، در بخش‌های دیگر نیز اجرایی شود. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =