بورس

روز دوشنبه در گروه خودرویی طی 82هزار نوبت معاملاتی، 2.5میلیارد سهم به ارزش 747میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفت و ارزش‌کل بازار این صنعت بورسی تا پایان معاملات دیروز بالغ بر 251هزار میلیارد تومان شد. شاخص کل بورس نیز روز دوشنبه با کاهش بیش از 37هزار واحدی در تراز یک‌میلیون و 336 هزار واحدی قرار گرفت.

به گزارش «اخبار خودرو»،در دادوستدهای روز گذشته بازار سهام نمادهای بزرگ خودروساز باز هم منفی شدند، به‌طوری‌که شرکت‌های ایران‌خودرو، سایپا، گسترش سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو، آهنگری تراکتورسازی ایران، پارس‌خودرو، گروه بهمن، ایران‌خودرو دیزل، بهمن‌دیزل، کرمان‌خودرو و سایپا دیزل قرمزپوش و درمقابل نمادهای رادیاتور ایران، رینگ‌سازی مشهد و فنرسازی زر نیز مثبت شدند. همچنین روز دوشنبه در گروه خودرویی طی 82هزار نوبت معاملاتی، 2.5میلیارد سهم به ارزش 747میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفت و ارزش‌کل بازار این صنعت بورسی تا پایان معاملات دیروز بالغ بر 251هزار میلیارد تومان شد. شاخص کل بورس نیز روز دوشنبه با کاهش بیش از 37هزار واحدی در تراز یک‌میلیون و 336 هزار واحدی قرار گرفت.

   بی‌اعتمادی سرمایه‌گذاران؛ مهم‌ترین مشکل بورس
درحال‌حاضر مهم‌ترین مشکلی که بورس تهران با آن روبه‌رو بوده، بی‌اعتمادی سرمایه‌گذاران به وعده‌هایی است که برای بازگشت بازار به روند صعودی داده می‌شود؛ حدود سه ماه است که بورس با اصلاح سنگینی روبه‌رو شده و هنوز نیز این وضعیت ادامه دارد. این روزها نیز برخی فعالان بازار می‌گویند تا تکلیف انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا معلوم نشود، وضعیت بورس به همین منوال فعلی خواهد بود.
 
   ضرورت رسیدن حجم روزانه معاملات به بالای 15هزار میلیارد تومان
درصورتی‌که بورس بخواهد تکان بخورد، باید حجم روزانه معاملات حداقل بالای 15هزار میلیارد تومان باشد تا با دست به دست شدن سهم‌ها و همین‌طور حجم‌گیری نمادها، فضا برای یک صعود دیگر فراهم شود. این در حالی است که اکنون به هیچ عنوان، نشانه‌ای از این امر در بازار دیده نمی‌شود. حال باید به نظاره نشست که آیا بورس از این روزهای رخوت‌انگیز فاصله می‌گیرد و به روزهای خوب خود بازمی‌گردد یا این رکود همچنان ادامه پیدا می‌کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =