لنت ترمز

قاضا برای لنت‌های استوک و مرجوعی با قیمت‌هایی ارزان‌تر افزایش یافته است. این تقاضا به‌خصوص از سوی رانندگان تاکسی و همچنین رانندگان اسنپ، تپسی و... در شهرستان‌ها بسیار بیشتر بوده است.

به گزارش «اخبار خودرو»،با سخت‌تر شدن شرایط اقتصادی و نابسامانی در بازارهای مختلف، شاهد کاهش قدرت خرید مردم و رجوع به‌سمت کالاهای ارزان، غیراستاندارد و غیر ایمن هستیم. بازار لنت نیز از این اوضاع نابسامان در امان نمانده و آن‌طور که فعالان بازار این محصول به‌روزنامه «دنیای‌خودرو» می‌گویند، تقاضا برای لنت‌های استوک و مرجوعی با قیمت‌هایی ارزان‌تر افزایش یافته است. این تقاضا به‌خصوص از سوی رانندگان تاکسی و همچنین رانندگان اسنپ، تپسی و... در شهرستان‌ها بسیار بیشتر بوده است.
یکی از فعالان بازار لنت به روزنامه «دنیای‌خودرو» می‌گوید: «متاسفانه افزایش قیمت‌ها و کاهش قدرت خرید مردم سبب شده بسیاری رو به‌خرید قطعات مرجوعی بیاورند. این مورد در شهرستان‌ها بیشتر دیده می‌شود؛ چرا که ارجاع لنت‌های معیوب به‌تهران چندان صرف نمی‌کند. همچنین مشخص نیست کارخانه این دسته از لنت‌ها را قبول کند یا خیر.»
وی می‌افزاید: «برخی فروشندگان لنت‌هایی را که باید مرجوع شود و البته آن دسته از لنت‌هایی را که مواد روی آن‌ها باقی مانده، به‌وسیله سنباده صاف می‌کنند و به‌افرادی که درخواست لنت ارزان دارند، می‌فروشند.»
این فعال بازار لنت در ادامه می‌افزاید: «البته به‌راننده گفته می‌شود که ممکن است لنت به‌اصطلاح سوت بکشد؛ اما رانندگان به‌دلیل مشکلات مالی از این دسته از لنت‌ها استقبال کرده و صدای سوت آن را نیز تحمل می‌کنند.»
وی درخصوص قیمت این‌گونه محصولات نیز می‌گوید: «به‌عنوان مثال لنتی که 65 هزار تومان قیمت دارد، اگر به‌این صورت به‌فروش برسد، برای راننده حدود 45 هزار تومان تمام می‌شود و به‌طور کلی درخواست برای لنت‌های مرجوعی به‌شدت بالا رفته است؛ حتی اگرهنگام استفاده از لنت‌، با سوت آن مواجه شوند.»
یک فعال دیگر بازار نیز درخصوص وضعیت گارانتی انواع لنت می‌گوید: «به‌دلیل افزایش قیمت لنت‌ اصولا دیگر مرجوعی را قبول نمی‌کنیم. یعنی بسیاری از فروشندگان دیگر گارانتی را قبول نمی‌کنند و هنگام فروش تاکید می‌کنند که محصول گارانتی ندارد.»

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • طراحی سایت IR ۲۱:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۹
    0 0
    با سلام با توجه به افزایش قیمت لنت ترمز و بی کیفیت بودن لنت های داخلی بنده هم ناچار به خرید لنت استوک می‌باشم

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =