کد خبر: 231805
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۰۵:۰۴

بازار خودرو به‌لحاظ رکود شرایط به‌مراتب بدتری نسبت به‌هفته گذشته داشته و هیچ‌گونه معامله‌ای در آن صورت نمی‌گیرد. قیمت‌ها نیز همان قیمت‌های پیشنهادی گذشته همراه با حباب است؛ اما خریداری برای آن وجود ندارد.

به گزارش «اخبار خودرو»،کاظم محمدی‌نیکخواه، فعال بازار خودرو درخصوص وضعیت این بازار گفت: «بازار خودرو به‌لحاظ رکود شرایط به‌مراتب بدتری نسبت به‌هفته گذشته داشته و هیچ‌گونه معامله‌ای در آن صورت نمی‌گیرد. قیمت‌ها نیز همان قیمت‌های پیشنهادی گذشته همراه با حباب است؛ اما خریداری برای آن وجود ندارد.»
وی درباره موافقت شورای‌رقابت با افزایش قیمت فصلی محصولات خودروسازان و تاثیر آن بر بازار خودرو اظهار داشت: «ورود شورای‌رقابت در بحث قیمت‌گذاری خودرو همواره شرایط را متشنج‌تر کرده و آن دسته از خودروهایی که مقرر شده توسط شورای‌رقابت قیمت‌گذاری شوند، دو برابر قیمت کارخانه در بازار معامله خواهند شد.»
این فعال بازار خودرو درپاسخ به‌سوالی مبنی بر اینکه قیمت‌گذاری خودروهای کم‌تیراژ توسط هیات‌مدیره خودروسازان چه تغییری در قیمت‌های بازار ایجاد خواهد کرد؟ گفت: «میزان تیراژ در اختیار شرکت‌های خودروسازی است و این خودروسازان هستند که تصمیم می‌گیرند چه‌خودروهایی پرتیراژ و چه‌مدل‌هایی کم‌تیراژ باشند. درحال حاضر چهار نوع خودرو پر تیراژ تحت نظارت شورای‌رقابت و باقی محصولات توسط خودروسازان قیمت‌گذاری خواهند شد که آن‌ها نیز تحت تاثیر عرضه و تقاضا هستند و تا زمانی که شرایط ارزی کشور دچار نوسان است،  خودروهای کم‌تیراژ نیز بدون ضابطه قیمت‌گذاری خواهند شد.» نیکخواه در پایان خاطرنشان کرد: «انتقال قیمت‌گذاری خودرو از یک نهاد به‌نهادی دیگر تنها یک آسپرین است و ثبات بازار خودرو فقط در گرو ثبات شرایط ارزی کشور است.»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =