خوردگی تایر

صنایع لاستیک سومیتومو ژاپن و گروه کارخانه‌جات موراتا (Murata Manufacturing)  به طور مشترک درحال توسعه یک سیستم تشخیص سایش تایر هستند که با ثبت شکل تایر در فضای سه‌بعدی (3D) سایش را تشخیص داده و داده‌هایی را براساس این تصویرسازی ارائه می‌دهد. 

به طور کلی هنگام بررسی سایش تایر، عمق شیار اصلی توسط کاربر با استفاده از ابزار مخصوص اندازه‌گیری می‌شود، بنابراین در صورت نیاز به اندازه‌گیری‌های دقیق، ممکن است به دلیل شرایط اندازه‌گیری و سایر عوامل خطا رخ دهد. علاوه‌بر این، سایش ناهموار تایر با بازرسی بصری مشخص می‌شد.

اما این دو شرکت فناوری اندازه‌گیری داده‌های سایش را با دقت بالا و به صورت سه‌بعدی ایجاد کرده‌اند و یک دستگاه تشخیص سایش را توسعه داده‌اند که می‌تواند در طیف وسیعی از محیط‌ها و وسایل‌نقلیه و تایرها استفاده شود.

این سیستم از یک برنامه تلفن هوشمند برای اسکن تایرها با دستگاه تشخیص سایش استفاده می‌کند و از الگوریتم‌هایی برای تجزیه و تحلیل داده‌های سطح تایر برای درک دقیق سایش تایر به صورت سه‌بعدی بهره می‌برد.

این فناوری جدید نشان‌دهنده تکامل و جهش فناوری سنجش تایر اختصاصی SENSING CORE به حساب می‌آید و سایش تایر را به فهرست شرایطی که این فناوری نوآورانه می‌تواند تشخیص دهد می‌افزاید. فهرستی که قبلا شامل فشار تایر، بار تایر و شرایط جاده بود.

با این توسعه و پیشرفت‌های دیگر، فناوری SENSING CORE در کنار دیگر زیرساخت‌های سومیتومو ازجمله CASE، MaaS و نوآوری‌های جدید که در حال تغییر صنعت خودرو هستند، قرار می‌گیرد.

SENSING CORE؛ فناوری پیشرفته‌ای است که می‌تواند شرایط مختلف مربوط به تایرها و جاده را تشخیص دهد، تمام این موارد به لطف دانش گسترده این شرکت در رابطه با رفتار دینامیکی تایرها (که طی سال‌های متمادی موجب توسعه تایرهای با کارآیی بالا شده است) و همچنین فناوری فیلترینگ دیجیتال تخصصی که می‌تواند سیگنال‌های سرعت چرخ را (که با چرخش تایرها منتقل می‌شود) تجزیه و تحلیل کند.

یکی از مواردی که این فناوری را متمایز می‌کند امکانی است که اجازه می‌دهد از تایرها به عنوان حسگرهای خود استفاده کند، به این معنی که نیازی به نصب سنسور اضافه ندارد و کاملا بدون تعمیر و نگهداری است.

علاوه‌بر این با اشتراک‌گذاری داده‌های سیگنال سرعت چرخ و سایر اطلاعات مربوطه بر فضای پردازش ابری SENSING CORE امکان تشخیص چالش‌های خاص هر منطقه را نیز فراهم می‌کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =