کد خبر: 34500
تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۰

عضو کمیسیون صنایع ومعادن مجلس گفت: مسئولان باید مانع از تعیین یا افزایش قیمت خودرو به طور دلخواه و غیراصولی شوند چرا که این وضعیت باعث سلب اعتماد مردممی شود

به گزارش دنیای خودرو الله وردی دهقانی در گفت وگو با خانه ملت با یادآوری مسئولیت‌ها و نقش  شورای رقابت، وزارت صنعت، معدن و تجارت، سازمان تنظیم قیمت ها در موضوع تعیین قیمت خودرو، گفت: در رابطه با تعیین قیمت خودرو و افزایش قیمت ها باید سه نکته مهم شامل حقوق مصرف کننده، منافع تولید کننده و رشد و توسعه صنعت خودروسازی را مد نظر داشت.

نماینده مردم ورزقان در مجلس شورای اسلامی افزود: در بحث قیمت گذاری خودرو باید به نحوی تصمیم گیری شود که خودروسازان ورشکست نشوند و با  رشد و توسعه صنایع خودروسازی این صنعت از حالت رکود بوجود آمده خارج شود تا بتوانند با واحدهای خودروسازی خارجی رقابت کنند.

عضو کمیسیون صنایع ومعادن مجلس تصریح کرد: بعد از نفت، خودرو دومین صنعت مهم کشور است که از لحاظ اشتغال زایی و ایجاد ارزش افزوده اهمیت و جایگاه ویژه ای داراست بنابراین باید به حفظ و ارتقای این صنعت توجه داشت.

این نماینده مردم در مجلس نهم نکته دوم و مورد توجه در بحث قیمت خودرو را  توجه به حقوق مصرف کنندگان و تامین منافع آنها دانست و گفت: مصرف کنندگان حق دارند خودرویی با کیفیت مطلوب و قیمت مناسب و عادلانه داشته باشند.

دهقانی ادامه داد: نباید طوری عمل شود که یک بازار انحصاری برای مصرف کنندگان ایجاد کنیم و خودروسازان با هر قیمتی که دلخواهشان باشد به مردم خودرو عرضه کنند چرا که این وضعیت بدور ازعدالت بوده و به رشد و توسعه صنایع خودروسازی کشور آسیب می زند و متاسفانه این اتفاق افتاده است.

عضو کمیسیون صنایع ومعادن مجلس افزود: موضوع سوم که در قیمت گذاری خودرو باید مد نظر داشت  تامین منافع واحدهای خودروسازی است به گونه ای که این واحدها بتوانند برای توسعه صنعت خودروسازی که دومین صنعت کشور است سرمایه گذاری  کنند.

وی با یادآوری اینکه نمی توان منکر وجود تورم،  افزایش قیمت مواد اولیه، دست مزد و نرخ ارز شد، تصریح کرد: تمام این موارد بر قیمت تمام شده خودرو اثر می گذارد پس چنانچه هریک از این سه نکته یعنی حفظ صنعت خودرو، حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان مغفول واقع شود متضرر خواهیم شد.

این نماینده مردم در مجلس نهم با تاکید بر اینکه وزارت صنعت، معدن وتجارت در خصوص تعیین قیمت خودرو  با یک استراتژی قوی ورود کند، گفت: مسئولان باید مانع از تعیین یا افزایش قیمت خودرو  به طور دلخواه و غیراصولی شوند چرا که این وضعیت باعث سلب اعتماد مردم به دولت، مجلس و خودروسازان می شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: شورای رقابت میزان تاثیر افزایش قیمت مواد اولیه و دستمزدها و سایر پارامترها را به صورت دقیق مشخص کند تا درصد افزایش قیمت تمام شده خودرو به صورت واقعی و منطقی استخراج و اعمال شود.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ایرانی ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۱
    چشم بسته غیب گفتنها! فقط حرف و حرف و شعار. پس کو عمل؟

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =