کد خبر: 46084
تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۹

سخنگوی کمیسیون صنایع گفت: کارگروهی در حال تهیه گزارشی در ارتباط با نحوه عملکرد شورای رقابت و وضعیت قیمت خودرو است که تاکنون این گزارش تقدیم کمیسیون نشده است

به گزارش دنیای خودرو ، روح الله عباسپور در گفتگو با خبر خودرو، افزود : شورای رقابت حق قیمت گذاری ندارد و صرفا می تواند در شرایط انحصاری ورود کرده و دستورالعمل تعیین قیمت را ارائه کند بنابراین هرگونه قیمت گذاری خودرو که تاکنون توسط شورای رقابت صورت گرفته اقدامی خلاف قانون است.

وی همچنین به کاهش 2 تا 3 درصدی قیمت خودرو توسط خودروسازان اشاره کرد و اظهار داشت : به نظر اغلب اعضای کمیسیون صنایع و معادن،  قیمت ها باید بیش از این کاهش یابد اما فعلا تصمیم جدیدی در این ارتباط توسط کمیسیون گرفته نشده است.

وی در ادامه با اشاره به افزایش واردات خودرو در سال جاری گفت : حرکت در مسیر اقتصاد مقاومتی مسلما مستلزم حمایت از تولیدات داخلی است بنابراین در چنین شرایطی ورود خودروهای خارجی به سهولت و بدون محدودیت قطعا به تولیدات داخلی ضربه خواهد زد.

وی تاکید کرد : البته در این جریان تولیدکنندگان داخلی نیز باید نسبت به ارتقای کیفیت و کاهش قیمت تمام شده و همچنین مصرف سوخت خودروها اقدام کنند تا رویکرد مردم بیشتر به سمت خرید خودروهای داخلی باشد.

نماینده بویین زهرا در مجلس شورای اسلامی در ادامه با توجه به تاثیر واردات بر افزایش رقابت پذیری گفت : البته در شرایط کنونی کشور در خصوص این مساله باید اهم و فی الاهم شود چرا که امروز موضوع اشتغال و توجه به تولیدات داخلی از اهمیت بیشتری برخوردار است و در این شرایط تکیه به واردات ، به تولید و اشتغال کشور آسیب خواهد زد.

عباسپور تصریح کرد  : افزایش واردات خودرو در شرایطی که همچنان تحریم ها وجود دارد بر خلاف اهداف نظام و اقتصاد مقاومتی است و باید نسبت به این مساله نظارت و کنترل بیشتری صورت گیرد.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مسعود ۲۳:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۴
    ک هر کاری میخواین کنین زود این قدر مسخره بازی در نیارین
  • رضا ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۶
    اینا بلدن چیکارکنن دوباره تولیدروکم میکنن که قیمت بالابره این نمایندهای خاب ما بایدیه فکراساسی کنن.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =