کد خبر: 48002
تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۴

نخستین محموله صادراتی شرکت سایپا به کشور غنا ارسال شد.

به گزارش دنیای خودرو ، نخستین محموله خودروهای شرکت سایپا که مجموعه کاملی از محصولات این شرکت از خودروهای خانواده تیبا و خانواده X100 را شامل می شود به کشور غنا صادر شد.

صادرات به این بازار پس از انجام مطالعات و نهایی شدن مذاکرات طولانی با متقاضیان نمایندگی و دستیابی به توافقات در خصوص سیاست های فروش و خدمات پس از فروش آغاز شد و پیش بینی می شود شرکت سایپا در اولین سال فعالیت در این بازار به فروش حداقل 1000 دستگاه از محصولات خود نایل شود. کشور غنا عضو جامعه اقتصادی غرب آفریقا (ECOWAS) است و250 میلیون نفر جمعیت دارد.

این کشور از ثبات سیاسی و اقتصادی خوبی در بین کشورهای غرب آفریقا برخوردار است. با توجه به بالا بودن قیمت سوخت در این کشور و اهمیت میزان مصرف سوخت خودرو به نظر می رسد با توجه به مزیت های رقابتی محصولات شرکت سایپا یعنی قیمت رقابتی، پائین بودن مصرف سوخت، خدمات پس از فروش گسترده و قطعات یدکی با قیمت مناسب محصولات سایپا بتواند بازار مناسبی در این کشور به دست آورد.

علاوه بر این اضافه شدن خودروهای وانت سایپا 151 و تیبا 2 به سبد محصولات شرکت سایپا در سال 93 امکان ارائه تنوع بیشتری از محصولات از نظر قیمت و نوع کاربری به مشتریان را فراهم کرده و فرصت مناسبی برای حضور خودروهای سایپا در این بازار 24 میلیون نفری ایجاد شده است.

اگرچه به دلیل محدودیت های بین المللی استفاده از این فرصت با تاخیر در حال انجام می باشد اما با اتخاذ سیاست های صحیح بازاریابی به خصوص با تاکید بر ارائه خدمات پس از فروش رقابتی می توان به سهم مناسبی از بازار خودرو غنا که سالیانه حدود 50 هزار دستگاه خودروی نو و دست دوم در آن به فروش می رسد، دست یافت و همچنین بخشی از بازار قطعات یدکی این کشور را در اختیار گرفت.

گفتنی است شرکت سایپا مقام اول صادرات خودرو کشور را در چند سال اخیر به خود اختصاص داده و تاکنون 7 بار به عنوان صادر کننده نمونه در کشور انتخاب شده و علاوه براین تنها خودروسازی است که 2 بار به مقام صادرکننده ممتاز کشوری دست یافته است.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی اکبر ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
    سلام. بنده نیاز به کمک و راهنمایی دارم.بیش از 1 سال هست تیبا 2 ثبت نام کردم بیش از 50 روز قیمت گزاف را تکمیل نمودم.و هنوز ماشین ندارم.حاظرم 1 ماه مرخصی بگیرم و تمام مستندات خود را به همه جا ارائه بدهم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =